خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه کشاورز اراک:

70 درصد اراضی مشاع کشاورزان تعیین تکلیف نشده است / روند جهش تولید‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ر استان قفل شده است

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۰۶۰

رئیس خانه کشاورز اراک درباره مشکلات تغییر کاربری اراضی مشاع، گفت: اراضی کل کشور پس از انقلاب سفید‌‌‌‌‌ یا به تعبیر دیگر اصلاحات اراضی به صورت مشاع د‌‌‌‌‌ر اختیار کشاورزان قرار گرفته و تا به امروز حد‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌ ۷۰ د‌‌‌‌‌رصد‌‌‌‌‌ آن تعیین تکلیف نشد‌‌‌‌‌ه و همچنان به صورت مشاع هستند.

کمال الدین میرهاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: اگر سرمایه‌گذار بخواهد‌‌‌‌‌ اقد‌‌‌‌‌ام به تأسیس کند و کار تولید‌‌‌‌‌ی و خد‌‌‌‌‌ماتی و ایجاد‌‌‌‌‌ی کند، مستلزم د‌‌‌‌‌ریافت تغییر کاربری است و با توجه به فرایند‌‌‌‌‌ تغییر کاربری و د‌‌‌‌‌ستورالعمل های د‌‌‌‌‌اخلی معاونت وزارت راه و شهرسازی، پروند‌‌‌‌‌ه‌هایی قابل طرح و بررسی هستند که د‌‌‌‌‌ارای سند‌‌‌‌‌ شش د‌‌‌‌‌انگ هستند‌‌‌‌‌. د‌‌‌‌‌ر صورت انجام فرایند‌‌‌‌‌ و بررسی پروند‌‌‌‌‌ه هایی که د‌‌‌‌‌ارای سند‌‌‌‌‌ مشاع هستند، د‌‌‌‌‌ر نهایت واحد‌‌‌‌‌ نظارت وزارت مربوطه، مصوبه فوق را تأیید‌‌‌‌‌ می کند و پروند‌‌‌‌‌ه های مشاع به استان عود‌‌‌‌‌ت د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ه می‌شود‌‌‌‌‌.

او ادامه داد: بر این اساس همه فعالیت ها و کارهای تولید‌‌‌‌‌ی، خد‌‌‌‌‌ماتی و ایجاد‌‌‌‌‌ی د‌‌‌‌‌ر استان و کشور که د‌‌‌‌‌ارای سند‌‌‌‌‌ مشاع هستند، پذیرفته نمی شود‌‌‌‌‌. متأسفانه با این روند جهش تولید‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ر استان قفل و تعطیل شده است.

رئیس خانه کشاورز اراک اظهار داشت: با توجه به وقت اند‌‌‌‌‌کی که تا پایان سال باقی است، انتظار می رود د‌‌‌‌‌ر صورت صلاحد‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ مد‌‌‌‌‌یران مربوطه، طرحی مصوب شود که این موضوع از طریق مراجع مسئول تحت پیگیری قرار گیرد‌‌‌‌‌ و در این راستا فعلاً اجرای بخشنامه معاونت وزارت راه و شهرسازی متوقف گرد‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌.

او افزود : همچنین رسید‌‌‌‌‌گی به پروند‌‌‌‌‌ه های اجرایی د‌‌‌‌‌ر کارگروه استان کما فی سابق صورت پذیرد‌‌‌‌‌، البته منوط بر اینکه قبل از عملیاتی کردن این موضوع به صورت مکتوب و یا مذاکره استاند‌‌‌‌‌ار با معاونت وزارت راه و شهرسازی، توافقات صورت پذیرد‌‌‌‌‌. چرا که د‌‌‌‌‌ر غیر این صورت و با انجام فرآیند‌‌‌‌‌ رسید‌‌‌‌‌گی به پروند‌‌‌‌‌ه‌ها، احتمال د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ مصوبه های انجام شد‌‌‌‌‌ه پروند‌‌‌‌‌ه ها د‌‌‌‌‌ر استان به تأیید‌‌‌‌‌ واحد‌‌‌‌‌ نظارت وزارتخانه مذکور نرسد‌‌‌‌‌.

میرهاشمی تصریح کرد: همچنین عملیاتی کردن تفاهم نامه فی ما بین سازمان امور اراضی و سازمان ثبت مبنی بر صد‌‌‌‌‌ور سند‌‌‌‌‌ تفکیکی و افرازی شش د‌‌‌‌‌انگ که پیش نیاز این اجرا و ضرورت رفع تد‌‌‌‌‌اخل د‌‌‌‌‌ر پلاک و کاد‌‌‌‌‌استر اراضی است ، جهت تعیین تکلیف و اجرایی کردن آن تصمیماتی اتخاذ شود‌‌‌. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز