خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان اعلام کرد:

تصویب اعتبار طرح‌های عمرانی استان از محل سفر رئیس‌جمهور به سمنان/ تدوین سند توسعه 108 روستای استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۷۹

​معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی ۲ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال از محل سفر دکتر روحانی به استان سمنان اعتبار مصوب کرد.

به گزارش ایلنا، منوچهر فخری روز پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان به‌مناسبت بزرگداشت هفته شهرداری‌ها و دهیاری ها با حضور جمالی نژاد ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: از نگاه مسئولان ، شهردار باید شهردار باشد و نباید تنها نگاه مسئول خدمات شهری به این عزیزان داشت.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری ها در پویایی شهرها نقش غیرقابل انکاری دارند و مسئولان ارشد استان نسبت به دغدغه شهرداری ها آگاهی دارند و برای گره گشایی از مشکلات آنان در تلاش هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: افزون بر ۸۰ درصد از جمعیت استان سمنان در مناطق شهری قرار دارند که این‌ امر اهمیت کار شهرداری ها را دوچندان می‌کند.

فخری تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری های استان ۹۷۴ میلیارد تومان است که تمام شهرداری های برای جذب این اعتبارها اقدام خواهند کرد.

وی افزود: سند توسعه روستایی ۱۰۸ روستا در استان تدوین شده است و بعضی از روستاهای استان بدون بیکار است که از این منظر سمنان در کشور شاخص است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: باتوجه به گسترش بلایای طبیعی در کشور با پیگیری استاندار محترم برای بیمه روستاهای استان اقدام شد و اکنون ۴۰ درصد از این‌ مناطق بیمه شده و در ماه های آینده برای بیمه ۱۰۰ درصدی این‌مناطق اقدام می شود.

وی افزود: استان سمنان‌ به مثابه کارگاه عمرانی است و مردم به زودی با بهره برداری از آن حلاوت آن را خواهند چشید.

فخری گفت: مجوز بلند مرتبه سازی با توجه به ضوابط محدودیتی ندارد و در کمیسیون ماده پنج مجوز با تمهیدات قانونی برای اعطای‌مجوز این طرح اقدام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: روزانه ۴۳۰ تن زباله در استان سمنان تولید می شود و برای بازیافت این زباله ها به صورت منطقه‌ای اقدام خواهد شد.

وی گفت: استان سمنان دارای ۳۰۸ روستا بوده که از این تعداد ۲۵۷ روستا دارای دهیاری است و ۲۲ دهیار استان از بانوان توانمند هستند که از توانمندی این عزیزان نهایت بهره برده می شود.

فخری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷ جلسه کمیسیون ماده پنج در استان سمنان تشکیل شد و برای خودروهای دارای نردبان برای آتش سوزی در ساختمان بلند مرتبه به زودی و خرید ماشین آلات با کمک معاونت عمرانی وزارت کشور اقدام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز