خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان:

کشاورزان قزوینی سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی تولید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۵۰۲

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی به طور سالانه در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبری با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان محصولات باغی در بیش از ۷۴ هزار هکتار باغات استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان افزود: انواع خشکبار مانند پسته و بادام، گردو، کشمش تا انواع محصولات معتدله و سردسیری مثل زغال اخته و گیلاس و سیب و گلابی و انواع آلوها و هلو و شلیل تا محصولات نیمه گرمسیری و مدیترانه ایی همانند زیتون و انار و انجیر از مهمترین تولیدات باغی این استان است.

 اکبری همچنین تولید زعفران، گل محمدی، زیره، همیشه بهار، گل گاوزبان و سماق که به شکل زراعی و خودرو کشت و کار می‌شود را از مهمترین انواع گیاهان دارویی استان برشمرد.

وی تصریح کرد: همچنین وجود باغستانهای سنتی مانند نگینی بر شهرهای استان بخصوص قزوین؛ سابقه بیش از ۱۰۰۰ سال توسعه تاریخی داشته که نشان از قدمت دیرینه باغبانی در استان را دارد و در کشور بی بدیل است.

این مسئول یاد آور شد: استان قزوین در محصولاتی مانند انگور، زیتون، زغال اخته، زالزالک، گیلاس، آلوها، هلو، شلیل، گردو و پسته دارای رتبه‌های برتر کشوری است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: توسعه باغبانی استان در سالهای اخیر بدلیل پتانسیل‌های موجود بیشتر در امر توسعه گیاهان داروئی و باغات در اراضی شیبدار و محصولات کم آب بر و نیمه دیم برنامه ریزی شده که شامل زیتون، پسته، گل محمدی، زعفران، گلابی، بادام و انگور دیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز