خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی گیلان:

۲۸ درصد اشتغال گیلان در بخش کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۲۹۴

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه ۲۸ درصد اشتغال استان گیلان بر پایه بخش کشاورزی است، گفت: گیلان بیش از ۳/۵ درصد بخش کشاورزی کشور را دارد که11 پروژه آن مربوط به بخش اقتصادی مقاومتی است.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در استان گیلان ۷۰ نوع محصول کشاورزی تولید می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد، استان گیلان در ۲۰ محصول کشاورزی در کشور دارای رتبه اول است.

علی درجانی با تاکید بر اینکه ۲۸ درصد اشتغال استان گیلان بر پایه بخش کشاورزی است، افزود: گیلان بیش از ۳.۵ درصد بخش کشاورزی کشور را دارد در پروژه‌های تعریف شده در بخش اقتصادی مقاومتی نیز ۱۱ پروژه مربوط به این بخش است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص سازمان جهاد کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: شرکت‌های زنجیره تولید گوشت مرغ، فرآوری محصولات کشاورزی، توسعه کشت گلخانه‌ای، احیا و بازسازی آب بندها از جمله این اقدامات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گردش مالی برنج در گیلان ۱۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: سهمیه ابلاغ بخش کشاورزی گیلان ۴۳۱ میلیارد تومان بوده و اعتبار تخصیص یافته در این بخش ۱۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز