خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی فاز یک پروژه قطار شهری کرج:

لزوم تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۲۵ میلیون یورو اعتبار ارزی در متروی کرج

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۴۰۵

مدیر اجرایی فاز یک پروژه خط ۲ قطار شهری کرج گفت: تسریع سرعت کار پروژه می‌تواند با سه شیفت کاری و اشتغالزایی هزار و ۲۰۰ نفر، ایجاد شود که این امر نیازمند تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و حدود ۲۵ میلیون یورو اعتبار ارزی است.

محمدجواد رستمی در گفت و گو با ایلنا به اشتغالزایی پروژه مترو کرج اشاره کرد و گفت: سال ۹۶ حدود ۱۳۸ نفر در پروژه مترو کرج مشغول کار بودند و با توجه به فعالیت مجدد پروژه تعداد پرسنل فعال تا بهمن ۹۷ به ۸۵۰ نفر ارتقاء پیدا کرد.

وی با اشاره به دو شیفت کاری پروژه، گفت: برای اضافه شدن شیفت سوم و جذب نیروی در راستای سرعت کار، احتیاج به تزریق منابع مالی و تامین مصالح ساختمانی است و در افق برنامه کاری جذب نیرو حدود هزار و ۲۰۰ نفر دیده شده است که عزم مدیریت شهری کرج را می طلبد.

رسنمی با عنوان اینکه معوقه حقوق ۱۳۸ پرسنل در سال ۹۶ حدود ۱۱ ماه بود، گفت: در حال حاضر برای ۶۷۰ نفر کارگر و کارشناسان پروژه بیشتر از ۳ ماه معوقه پرداخت حقوق نداریم.

وی با اشاره به پرداخت حقوق طبق حداقل قانون کار، تصربح کرد: نوبتی بودن کار، رعایت می شود و با توجه به مهارت، سختی و اضافه کار افرادی که در این پروژه مشغول به فعالیت هستند، حقوق پرداخت می شود.

مدیر فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج، تاکید کرد:  این صنعت نه تنها اشتغال مستقیم ایجاد کرده است بلکه برای کارخانه های تولیدی کشور، اشتغال غیر مستقیم نیز فراهم می کند چراکه با تهیه مصالح و لوازم مورد نیاز از داخل بالغ بر ۴۰۰ شغل وابسته به این پروژه ایجاد شده است.

وی افزود: تامین مصالح عمرانی، ۱۰۰ درصد از داخل تهیه می شود و تلاش خواهد شد در بخش مخابرات از کابل های تولیدی و امکانات داخلی استفاده شود ولی تجهیزات مکانیکی عمدتا از خارج تهیه شده است.

وی همچنین در ارتباط با روند پروژه خط دو قطار شهری کرج در جمع خبرنگاران، گفت: فاز یک و دو این پروژه به طول ۲۷ کیلومتر در دست اجراست که در فاز یک خط ۲ قطار شهری، ۱۵ کیلومتر طول دارد و این مسیر از میدان  شهید سلطانی به سمت دانشگاه خوارزمی کرج امتداد دارد.

مدیر اجرایی فاز یک پروژه خط دو قطار شهری کرج تصریح کرد: ایستگاه جهانشهر در چهاراه طالقانی کرج، ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا اول بهمن ماه سال جاری فضای عمومی آن مشتمل بر نازک کاری، سقف و یا دیوار چینی ها به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: در پایان سال ۹۹ بهره برداری از این خط با جالجایی مسافر از ایستگاه چهار راه طالقانی به سمت ۴۵ متری گلشهر به طول ۵.۵ کیلومتر صورت می گیرد.

رستمی بیان کرد: از سال ۹۴ کار پروژه قطارشهری کرج متوقف شده بود و بعد از  شروع کار شورای پنجم اعتبار به پروژه تزریق شد به طوریکه که طی ۱۹ ماه گذشته بالغ بر۵.۷ درصد پروژه پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: پروژه فاز یک خط ۲ قطارشهری کرج از ایستگاه ۴۵متری گلشهر تا ایستگاه چهارراه طالقانی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و حدود ۲۵ میلیون یورو اعتبار ارزی نیاز دارد.

این مسئول با اشاره به وضعیت تامین تجهیزات مورد نیاز این پروژه توضیح داد:  بخشی از تجهیزات وارداتی خریداری شده و بخش دیگر نیز از اسفندماه خریداری خواهد شد.

مدیر فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج توضیح داد: عملیات ریل گذاری در فاز یک خط ۲ و حد فاصل ایستگاه های چهاراه طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر از اواخر آذرماه امسال شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه ۴۵متری گلشهر نیز ۷۸.۵  درصد پیشرفت فیزیکی داشته گفت: درتمامی ایستگاه‌های این خط ، نصب پله‌های فرار و  آسانسور مخصوص سالمندان و معلولین در دستور کار قرار گرفته است.

رستمی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر همکاری و ارتباط مدیریت شهری، ضمن اینکه از تعامل شورای پنجم و شهردار کرج به خوبی یاد کرد، تاکید داشت: این پروژه که از سال ۸۵ شروع شده با خوش اقبالی یکسال اخیر روبرو نبوده است چرا که شهردار وقت کرج از زمان انتصاب نسبت به این پروژه حساسیت و دقت نظر زیادی دارد و علاوه بر بازدیدهای مرتب و نظارت بر روند اجرای کار از محل درآمدهای شهرداری، اعتبار و بودجه به پروژه تزریق می کند و این تصمیم در سرعت بخشیدن به پروژه موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز