خبرگزاری کار ایران

حسین محمدی:

طرح تبدیل از مبدا زباله باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۵۷۸

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر البرز گفت: بهینه‌ سازی سامانه تبدیل و بازیافت زباله‌های شهری و با انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید باعث کاهش هزینه ها و افزایش درآمد مدیریت شهری می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به انعقاد قرارداد شهرداری با پیمانکار جدید اشاره کرد و افزود: طرح تبدیل از مبدا زباله به مدت یک دهه در این کلانشهر مغفول مانده بود که خوشبختانه پس از اجرای مناقصه جدید به پیمانکار اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی به طرح تصویب بهای خدمات پسماند اشاره و اظهار کرد: آگاه سازی شهروندان و جلب مشارکت آنها در تفکیک زباله نیاز اساسی برای شهر است چرا که با عدم اجرای طرح هایی چون تفکیک از مبدا سرمایه ها بسیاری از دست می رود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج تصریح کرد: تفکیک از مبدا وظیفه عمومی است که مستلزم همکاری شهروندان است و در صورت فرهنگ سازی مناسب از نحوه بازیافت و تفکیک از مبدا می توان از زباله به عنوان سرمایه ملی ارزشمند یاد کرد.

محمدی بیان کرد: متاسفانه مافیای زباله از سالها پیش در این کلانشهر بود اما با ورود پیمانکار جدید و اجرای این طرح موانع برطرف می شود،  از مدیریت شهرداری درخواست دارم تا این پیمانکار را در تمام مراحل قضائی یاری و حمایت کند.

وی به مشارکت شهروندان و اشاعه فرهنگ تفکیک پسماند اشاره کرد و یادآور شد: باید با تفکیک زباله از مبدا و کاهش پسماند، کمترین میزان پسماند را به سایت های دفن زباله انتقال دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز