خبرگزاری کار ایران

تذکر اعضای شورای شهر کرج؛

کرج با نخاله های رها شده، نازیباست، شهرداری پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۲۵۴

اعضای شورای اسلامی شهر کرج طی تذکری خواستار توجه بیشتر شهرداری این کلانشهر به جمع آوری نخاله ها از سطح شهر شدند و با توجه به اعتبار قابل توجه تخصیص یافته به این مهم، نازیبایی های موجود و گلایه های شهروندان را غیرقابل توجیه دانستند.

به گزارش ایلنا، در متن تذکری که در صد و شصت و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج قرائت شد، آمده است:

« همانگونه که استحضار دارید بیشتر زمین های خالی واقع در محدوده و حریم شهر و حاشیه راه ها به طور گسترده و انبوه به صورت غیر مجاز خاک و نخاله تخلیه و انباشته شده که موجب آلودگی محیط زیست و سیمای منظر شهر شده است.

به‌رغم اینکه در دو سال گذشته و از شروع به کار شورای پنجم بارها موضوع جمع‌آوری و پاکسازی شهر از نخاله ها در جلسات کمیسیون محیط زیست و شورا مورد بررسی و به تصویب رسیده و یا تذکر داده شده است، اما متاسفانه تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نپذیرفته است. 

مزید استحضار مستند به قانون و آئین نامه اجرائی مدیریت پسماند و دستور العملهای ذیربط، خاک و نخاله از جمله پسماندهای عادی محسوب می شوند و مسئولیت مدیریت آنها در محدوده و حریم شهر به عهده شهرداری و سازمان مدیریت پسماند است و از سالهای قبل و سال 98 سالانه بیش از 20میلیارد تومان در بودجه هزینه های شهرداری به منظور اجاره ماشین آلات با هدف ارائه خدمات از جمله جمع آوری خاک و نخاله و پاکسازی محیط شهری پیش بینی و هزینه شده است و این هزینه ها علاوه بر دهها ماشین آلات سبک و سنگین است که در اختیار و تملک شهرداری میباشد، لذا هیچ بهانه یا دلیلی وجود چنین شرایط نامناسب و نازیبا در شهر را توجیه نمی کند.

 از ابتدای دوره شورای پنجم بارها در مورد ضرورت احداث کارخانه و بازیافت نخاله های ساختمانی و تبدیل آنها به مصالح مورد تاکید قرار گرفته است، اما متاسفانه در این زمینه نیز شهرداری توفیقی نداشته است. لذا اعضای شورای اسلامی شهر ( امضاء کنندگان زیر) درخواست و تاکید دارند در یک برنامه زمان بندی حداقل شش ماهه با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در شهرداری موارد زیر را به اجرا گذاشته و گزارش کار به شورا گزارش شود.

1) جمع آوری و انتقال خاک و نخاله محدوده و حریم شهر و راهها

2) احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی و تبدیل آنها به مصالح ساختمانی

3) فراهم کردن ساز و کار لازم جهت کنترل عملیات جمع آوری و انتقال خاک و نخاله و جلوگیری از تخلیه غیرمجاز در سطح شهر.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز