خبرگزاری کار ایران

رئیس صنعت، معدن و تجارت ابرکوه خبر داد:

تشدید نظارت بر بازار با استفاده از ظرفیت های مردمی

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۸۹

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابرکوه با تاکید بر لزوم نظارت بر عرضه کالا و رعایت حقوق مصرف کننده گفت: برای نظارت بیشتر بر بازار و ایجاد امنیت برای مصرف‌کننده، نظارت بر بازار با استفاده از ظرفیت های مردمی تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمسعود میرحسینی با اشاره به اینکه مشارکت و نظارت مردم، یکی از مؤلفه‌های اصلی و کلیدی توسعه اقتصادی است اظهار داشت: تشدید نظارت بر بازار با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی فرآیندی است که فعالیت‌ها و برنامه‌های دولتی را به صورت معنی‌دار به شهروندان پیوند می‌دهد.

وی ادامه داد: در راستای استفاده از توان نظارتی عموم مردم در سطوح مختلف اجتماعی، طرح «ناظران افتخاری» از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت کلید خورد که در شهرستان ابرکوه نیز اجرا می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ابرکوه هدف از جذب ناظران افتخاری را افزایش رصد بازار در خصوص تخلفات مندرج در قانون نظام صنفی از جمله گران‌فروشی، کم فروشی و تقلب همچنین سالم‌سازی فضای کسب‌ و کار، ناامن شدن فضای بازار برای متخلفان و ایجاد امنیت و آرامش برای مصرف‌کنندگان دانست.

وی تصریح کرد: طرح ناظران افتخاری یک از مظاهر مشارکت‌های مردمی در نظارت بر بازار و کنترل آن محسوب می‌شود که طی آن از ظرفیت آحاد مردم در امر نظارت به صورت بهینه استفاده می‌شود.

میرحسینی خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور بررسی بهتر شرایط بازار در شهرستان ابرکوه، اشخاص واجد شرایط در صورت تمایل به عضویت در طرح می‌توانند برای عضویت،به پورتال سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به نشانی cppo.mimt.gov.com مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز