خبرگزاری کار ایران

مهدی زاده مطرح کرد؛

سه مرکز انتقال خون پاسخگوی نیاز مردم و پرسنل نیست/ اهدای خون برای بانوان مشکل جسمانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۹۷

مدیرکل انتقال خون استان البرز با اشاره به نیاز استان به افزایش فضا و مکان از کمبود اعتبار لازم خبر داد و گفت: پیش از این استاندار البرز، برای افزایش فضای انتقال خون در شهر کرج، قول تخصیص اعتبار استانی را داده بود که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا مهدی زاده، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نیاز توسعه فضای انتقال خون، گفت: در حال حاضر در شهر کرج 3 مرکز ثابت برای دریافت و انتقال خون شهروندان فعال است و در شهرستان های البرز تیم های سیار برای دریافت خون متقاضیان، حضور دارند.

وی گفت: با توجه به جمعیت شهرستان فردیس و نیاز شهروندان، امکان ایجاد مرکز ثابت در این شهر پیگیری های لازم در دست اجرا ست. 

مهدی زاده اضافه کرد: با توجه به نیروهای قراردادی و پرسنل استانی با کمبود فضا و مکان روبرو هستیم اما اعتبار لازم در این خصوص نداریم. 

مدیرکل سازمان انتقال خون البرز، گفت: پیش از این استاندار البرز، برای افزایش فضای انتقال خون قول تخصیص اعتبار استانی را داده بود که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مراجعه کنندگان اظهار داشت: در ۴ ماه اخیر، ۲۸ هزار نفر برای اهدا خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۰۰ واحد خون اهدا شده و این تعداد نسبت به سال قبل با ۱۳ درصد افزایش همراه بوده است.

وی با اشاره به مشارکت بانوان برای اهدای خون، گفت: این شایعه که اهداء خون برای سلامتی بانوان ضرر دارد و کم خونی را به دنبال خواهد داشت، خلاف واقعیت پزشکی است لذا با توجه به مشارکت ۴ درصدی این قشر از جامعه، لازم است بانوان نیز در این امر انسان دوستانه شرکت کنند.

مهدی زاده با بیان این مطلب که از نظر تامین فرآورده های خونی مشکلی نداریم، گفت: با وجودی که شهروندان البرزی اغلب در تهران مشغول به فعالیت هستند، استان البرز در اکثر موارد از اهداء خون این افراد بی بهره است ولی با توجه به تجهیز تخت بیمارستانی و افزایش مراکز درمانی، دریافت خون شهروندان البرزی در همین استان انجام می شود که ادامه این روند با اندکی کاهش ذخیره روبرو خواهد شد. 

این مدیر استانی با اشاره به افزایش رشد ۱/۵ درصدی مصرف فرآورده های خونی در چهار ماه سال 98، تصریح کرد: با توجه به ذخیره خوب خون در استان بخشی از آنها برای تهیه پلاسما و فرآورده های خونی به شرکت های معتبر کشورهای خارجی صادر می شود.

وی گفت: به دلیل عدم دسترسی به صنعت تولید فناوری پالایش و جداسازی پلاسما اغلب پلاسمای استان برای تولید فاکتور های ۸ و ۹ و سایر موارد مورد نیاز به کشور آلمان ارسال می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز