خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

اجرای پروژه شهروندسپاری گامی اساسی جهت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۴۹۸

شهردار شیراز اعلام کرد: با اجرای پروژه شهروندسپاری گامی اساسی برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، تکریم ارباب رجوع، تسریع در انجام کار مراجعان به شهرداری و افزایش رضایتمندی آنها برداشتیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، اسکندرپور در آیین آغاز به کار پروژه شهروندسپاری (پاسخ الکترونیک استعلام‌های شهرسازی ویژه آپارتمان‌های مسکونی) گفت: با اجرای این پروژه جواب استعلام آپارتمان های مسکونی دارای پایانکار به کمتر از 48 ساعت می رسد. در صورتیکه پیش از این گرفتن استعلام آپارتمان های مسکونی نیازمند 30 الی 40 روز زمان و مراجعه حضوری شهروندان بود.

وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون در شهرداری منطقه 4 در حال اجراست و در شهرداری های مناطق یک، 6 و 10 نیز به صورت پایلوت از امروز آغاز به کار می کند، افزود: با اجرای این پروژه شهروندان بدون نیاز به مراجعهٔ حضوری و به صورت آنلاین کلیه مراحل دریافت پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی را طی خواهند کرد.

شهردار شیراز پروژه شهروندسپاری را امری با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون 85 درصد از مراجعات به شهرداری برای دریافت پاسخ استعلام است که 56 درصد این مراجعین خواهان گرفتن استعلام آپارتمان های مسکونی برای اقداماتی همچون خرید و فروش منزل یا گرفتن وام هستند. با اجرای این پروژه دیگر نیازی به مراجعه حضوری این دسته از شهروندان نیست و آنها می توانند در کمتر از 48 ساعت پاسخ استعلام خود را به صورت آنلاین دریافت کنند.

شهردار شیراز ضمن تشریح روند انجام کار در پروژه «شهروندسپاری» گفت: با اجرای این پروژه گامی اساسی جهت حفظ احترام شهروندان، کاهش مراجعه مردم به شهرداری، سرعت بخشی به انجام کار مراجعین و پاسخگویی سریع شهرداری به درخواست های آنها برداشتیم. مجموع این اقدامات منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری و تکریم ارباب رجوع می شود.

 اسکندرپور شهروند سپاری و پاسخ الکترونیکی استعلام های شهرسازی را زمینه ساز تکریم ارباب رجوع و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دانست و اضافه کرد: افزایش کیفیت زندگی شهروندان در طراحی صحیح مناسبات آنها با شهرداری تعریف می شود.

وی ماموریت و دیدگاه اصلی خود را افزایش کیفیت زندگی شهروندان شیراز عنوان کرد و گفت: ضمن تشکر از مدیران پیشین که در مسیر توسعه شیراز تلاش کردند باید اعلام کنم که رویکرد اصلی مجموعه مدیریت شهری در این دوره افزایش کیفیت زندگی شهروندان است و اجرای پروژه پاسخ الکترونیک استعلام های شهرسازی ویژه آپارتمان های مسکونی نیز در این راستا است.

شهردار شیراز افزایش کیفیت زندگی شهروندان را رویکرد مدیران شهری شهرهای طراز اول دنیا همچون لندن عنوان کرد و افزود: دیدگاه مدیریت شهری نوین از ساخت پل و اتوبان و ایجاد زندگی ماشینی برای شهروندان دور شده است و به سمت ایجاد فضاهایی برای گفتگو و تعامل اجتماعی و زندگی پیاده در شهر سوق یافته است.

وی اجرای پروژه های زندگی پیاده در شهر همچون پیاده راه باغات قصردشت و چمران شمالی را نیز در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دانست و افزود: رویکرد شهرداری شیراز افزایش کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد فرصت هایی برای گفتگو و تعامل اجتماعی شهروندان با یکدیگر و فراهم آوردن فرصت های جدید گردشگری برای این کلانشهر است.

اسکندرپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکرد فرهنگی و اجتماعی مجموعه مدیریت شهری گفت: در راستای ارتقای سطح و سرانه فرهنگی و اجتماعی شیراز پروژه مجموعه سینمایی جوان در میدان کوزه گری به عنوان یکی از مناطق کمتر برخوردار شیراز در حال ساخت است و تلاش داریم با رایزنی با متولیان امر جشنواره فیلم فجر سال آینده را نیز در این مجموعه به نمایش بگذاریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز