خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به ایلنا خبر داد:

پیش‌بینی افزایش تولید برنج در سال جاری/ افزایش کشت دانه های روغنی در اراضی کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۲۵۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش تولید برنج در استان باشیم توسعه کشت کلزا در اراضی شالیزاری و غیر شالیزاری را از برنامه های این سازمان عنوان کرد.

علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رشت درباره وضعیت تولید برنج در سال جاری اظهار داشت: با توجه به تامین مطلوب آب زراعی و مساعد بودن شرایط آب و هوایی در کنار توسعه کشت مکانیزه و همت و تلاش مضاعف کشاورزان و همچنین افزایش توزیع بذور گواهی شده ارقام مختلف برنج، پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته از  افزایش تولید برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه و افزایش تولید بذر گواهی شده برنج در راستای بهبود مدیریت زراعت برنج و افزایش تولید از اهم برنامه های سازمان جهاد کشاورزی محسوب می شود افزود: در این راستا، برنامه توسعه شرکت های پیمانکار تولید بذر، پیگیری می شود.

درجانی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به نقش موثر بانک‌های نشای برنج در کاهش صعوبت کار و افزایش تضمین تولید نشاء برنج، برنامه توسعه بانک نشاء از برنامه های همیشگی سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح نژادی دام،​ساماندهی تلقیح مصنوعی دام سنگین،نظارت بر عملکرد آزمایشگاه شیر استان،​محاسبه قیمت های شیر خام و نظارت بر پرداخت بهای شیر دامداران به مرکز جمع آوری و کارخانجات شیر،​نظارت بر صدور پروانه،​نظارت بر تولید و توزیع کنسانتره در کارخانجات خوراک دام استان،​نظارت بر عملکرد آزمایشگاه تغذیه دام از جمله اقدامات جهاد کشاورزی گیلان است.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با تعداد 298 عضو و سرمایه 34 میلیارد تومان در جهت حمایت از توسعه بخش کشاورزی فعالیت می کند تصریح کرد: 49% درصد سرمایه صندوق سهم دولت و 51% آن سهم بخش خصوصی است.

وی با اذعان بر اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در بخش تسهیلات تا کنون بیش از 100میلیارد تومان با سود 4% به اعضای تحت پوشش پرداخت کرده است گفت: همچنین در قالب قرارداد با عاملیت سازمان جهاد کشاورزی به مجریان طرح های کشاورزی به صورت بلاعوض تسهیلات  پرداخت شده است.

درجانی با تاکید بر اینکه از راهکارهای افزایش تولید محصولات زراعی بویژه برنج، بهبود مدیریت مزرعه بخصوص مدیریت تغذیه گیاهی است گفت: در این راستا توجه جدی به انجام آزمون خاک و رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای آن می‌تواند منجر به افزایش تولید و به تبع آن افزایش درآمد کشاورزان شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: از دیگر راهکارها در این راستا، افزایش تولید بذور گواهی شده و توسعه مکانیزاسیون است که برنامه‌های سازمان نیز با در نظر گرفتن این اصول شکل گرفته و با جدیت در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز