خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ماندگاری هوای گرم تا دو سه روز آینده / احتمال وقوع سیلاب در جنوب کشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۸۷۷

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای گرم تا دو سه روز آینده در کشور ماندگار است.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی با بیان این مطلب، درباره وضعیت آب و هوای ظرف روزهای آینده افزود: در شمال غرب کشور، امروز و فردا قدری از میزان دمای هوا کاسته خواهد شد. در بخش‌هایی از نیمه جنوب شرقی هم شرایط برای رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های شدید و موقتی مهیاست.

وی گفت: در جنوب سیستان و بلوچستان، مناطقی از استان هرمزگان و جنوب غرب استان کرمان، نیمه جنوبی و جنوب شرق استان فارس شرایط برای سیلاب، روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی و فصلی مهیا است، به هموطنان توصیه می‌کنیم از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و حتی از رفتن به ارتفاعات در ساعات بعدازظهر خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت و بخش‌های از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در شرق استان کرمان و بخش‌های شرقی استان یزد نیز وزش باد‌های ۱۲۰ روزه اثرگذار است و می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا شود.

ضرابی گفت: وزش باد دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب استان تهران، بخش‌های شمالی استان اصفهان، استان سمنان، قم و مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز مرکزی و شرقی یعنی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان شرایط برای رشد ابر و بارش‌های پراکنده مهیا است، ​ ضمن این که استان‌های ساحلی دریای خزر نیز در ساعات بعدازظهر با بارش‌های پراکنده روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز