خبرگزاری کار ایران

سهم ناچیز ایران از نیروی کار خلاق؛

ابتهاج: در حوزه گردشگری نیازمند طبقه انسانی خلاق با برنامه هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۴۴۰

اقتصاد پویا و هدفمند است و ۳۰ میلیون نیروی انسانی خلاق در اقتصاد دنیا نقش پذیری دارند که سهم ایران در این بخش ناچیز است.

به گزارش ایلنا، سامه ابتهاج (مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه کارگاه آموزشی تجاری‌سازی و توسعه اکوسیستم صنایع خلاق استان مرکزی گفت: برنامه‌های هدفمند برای بهبود سهم ایران از نیروی کار خلاق باید با کمک همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد توسعه یابد. باید سهم صنایع خلاق در تولید نا خالص ملی افزایش یابد.

او بیان کرد: شبکه سازی، تقویت توسعه اکوسیستم خلاق، تقویت و تشکیل شرکت‌های کوچک و متوسط، بهبود فرآیند تعاونی‌های خلاق و توجه به سازمان‌های مردم نهاد را از جمله راهکار توسعه اقتصاد خلاق است.

ابتهاج افزود: یکی از شاخه‌های مهم در اقتصاد که کشور ایران در آن حرکت کندی داشته حوزه گردشگری است و بزرگترین اتفاق برای یک گردشگر لذت بردن از داشته‌های محیطی و معنوی هر جامعه محسوب می‌شود که این مهم با توجه به شرایط کشور ما قابل برنامه ریزی و توسعه است.

وی اظهارکرد: ایران در صنعت گردشگری نیازمند توسعه زیرساختی است تا بتواند از این محل ارز آوری مطلوب داشته باشد.

معاون مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحقیقات بازار در ایران باید به صورت هدفمند توسعه یابد تا گردشگر برای سفر به شهرها ترغیب شود.

وی خاطرنشان کرد: سه دشت شامل فراهان، گرگان و مغان از نظر طبقه انسانی خلاق و حاصل خیزی شرایط اقلیمی مزایای متعددی دارند اما تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است.

این پژوهشگر  گفت: در حوزه گردشگری طبقه انسانی خلاق نباید بی برنامه، ناامید و سرخورده باشد بلکه می‌توان با هم افزایی، توانمندسازی و افق دید تعریف شده کاستی‌های موجود را به سرعت رفع کرد.

ابتهاج افزود: پارک علم و فناوری بهترین بستری است که با گردآوری همه نیازها می‌تواند به توسعه صنایع خلاق کمک کند و سکوی پرش برای توسعه صنایع خلاق به ویزه در حوزه گردشگری باشد.

مجید شمسی (مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مرکزی) نیز گفت: سمینار معرفی راهکارهای حمایت از شکل گیری و توسعه کسب و کار صنایع خلاق به مدت ۲ روز در اراک برگزار شده است.

شمسی افزود: ۶۰ نفر از صاحبان کسب و کار نوپا استان در حوزه صنایع خلاق، هنرمندان صنایع دستی و فعالان صنایع گردشگری شرکت و گواهینامه این دوره را دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: تجاری سازی و توسعه اکوسیستم صنایع خلاق، معرفی و آشنایی با صنایع خلاق هنرهای تلفیقی، تجاری سازی صنایع خلاق و هنرهای تلفیقی از سرفصل های آموزشی این کارگاه آموزشی است.

پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه ۱۳۸۲، اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به ۷۶ شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می‌شود.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنعت کشور بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز