خبرگزاری کار ایران

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری:

درخشش NGOها از مصادیق واقعی واسپاری امور به مردم است

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: درخشش NGOها در قالب سازمان‌های مردم نهاد از مصادیق واقعی واسپاری امور به مردم است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود عباسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک حقوق شهروندی در بهزیستی گیلان با بیان اینکه تجارب خوبی از واسپاری امور به مردم داریم و باید از این تجارب بهره‌مند شویم، افزود: توصیه اکید بنده این است که باید بیش از پیش به نهادهای عمومی توجه شود و دولت به تنهایی در زمینه مباحث حقوق شهروندی تاثیرگذار نیست.

 معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری تصریح کرد: درخشش NGOها در قالب سازمان‌های مردم نهاد از مصادیق واقعی واسپاری امور به مردم است.

عباسی اذعان داشت: افرادی که در زمینه‌های مختلف مشکلاتی دارند می‌توانند با مراجعه به این کلینیک‌ها مشاوره بگیرند و از همان طریق به سازمان مربوطه معرفی شوند.

عباسی خاطرنشان کرد: در چارچوب تفاهمنامه با ریاست عالی شوراهای استان همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه شورای شهر و شهرداری‌ها خواهیم داشت.

وی به ایجاد کلینیک‌های حقوق شهروندی در سرای‌محلات اشاره کرد و افزود: در استان گیلان نیز کلینیک حقوق شهروندی راه‌اندازی شده و انجمن مددکاران اجتماعی و کانون کلینیک‌های اجتماعی ظرفیت بسیار خوبی برای نقش‌آفرینی در حوزه حقوق شهروندی دارند.

وی با اشاره به اینکه وزارت دادگستری تفاهمنامه‌های متعددی با سازمان بهزیستی، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها منعقد کرده است، یادآور شد: امیدواریم در راستای رسیدن به جامعه‌ای سالم و امن گام‌های موثری در زمینه حقوق شهروندی برداشته شود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، هسته اصلی کلینیک‌های حقوق شهروندی در سرای محلات را یک حقوقدان و یک نفر روان‌شناس عنوان کرد و افزود: از طریق این کلینیک‌ها مشکلات خانواده‌ها قابل رصد و کنترل بوده و نقش اساسی در آموزش حقوق شهروندی دارند.

کد خبر : ۴۱۱۰۱۱