خبرگزاری کار ایران

در نشست بررسی وضعیت درمانی فارس مطرح شد؛

هیچ کمبودی تا پایان سال در زمینه دارو و درمان وجود ندارد/ عدم وجود داروی برند در کشور، کمبود دارویی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۸۸۵

نشست هم اندیشی بررسی وضعیت دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی‌مراکز درمانی‌تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، مدیرکل اداره دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو و مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، هدف از سفر به استان فارس را ارزیابی وضعیت تامین و تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی و داروی بیماران در مراکز درمانی بیان کرد.

دکتر «مهدی یوسفی» با اشاره به پایش روند ارایه خدمات و میزان رضایتمندی بیماران از دریافت خدمات در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید سرزده گفت: در بازدید از مراکز و نشست مشترک با مسوولان دانشگاه، نگاه ویژه ای به تجربه و سیاست های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تهیه و تامین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی شده است.

وی بررسی اجرای سیاست‌های راهبردی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، آشنایی با وضعیت موجود و تجارب دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از دیگر اهداف سفر تیم نظارتی وزارت بهداشت دانست.

دکتر یوسفی افزود: گزارش سفر شیراز و بررسی وضعیت دارویی و تجهیزات پزشکی به وزیر بهداشت ارایه می شود تا در صورت نیاز از سوی ایشان برای سیاست گزاری کلی کشور ابلاغ شود.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ادامه داد: در بازدید از چند مرکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به اولویت‌های دانشگاه، پیشگیری های مناسب در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده است.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تاکید کرد: در شرایط موجود در کشور، ترویج فرهنگ مصرف درست دارو، تجویز منطقی دارو و استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی ضرورت دارد.

*عدم وجود داروی برند در کشور، کمبود دارویی نیست

مدیرکل اداره دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه مراکز درمانی شیراز، بیماران جنوب کشور را نیز تحت پوشش قرار می دهد، وضعیت دارویی در مراکز درمانی و برخی داروخانه به صورت میدانی بررسی شد.

دکتر «غلامحسین مهرعلیان» با بیان اینکه تهیه و تامین دارویی استان در وضعیت خوبی قرار دارد و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: معدود موارد محدودیت نیز در حوزه کشوری است.

او ادامه داد: در کل وضعیت خوبی در حوزه دارو و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز و داروخانه ها وجود دارد و مردم استان فارس اطمینان داشته باشند، تا پایان سال هیچ کمبودی در زمینه دارو و درمان وجود ندارد و به راحتی می توانند داروهای تجویز شده خود را تهیه کنند و نیازی به ذخیره دارو در منازل نیست، زیرا خطرات زیادی برای سلامتی خانواده و اتلاف منابع کشور و منابع مالی افراد دارد و همه برنامه ریزی ها طبق روال پیش بینی و تامین شده است.

مدیرکل اداره دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو یادآور شد: عدم وجود داروی برند در کشور، کمبود دارویی محسوب نمی شود.

*برنامه ریزی درازمدت دانشگاه برای تامین کافی تجهیزات و ملزومات پزشکی

همچنین مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی در این وزارت بهداشت به بازدید میدانی از دو بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بررسی وضعیت انبار تجهیزات، همکاری شرکت های پخش، مطالبات و معوقه ها اشاره کرد و از گفت: در نشست با مسوولان دانشگاه، وضعیت کشور در زمینه تامین و تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی بیان شد.

 مهندس «سید حسین صفوی» افزود: وضعیت برنامه ریزی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جهات تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مناسب است و فهرست کالای استراتژیک آماده شده است و برنامه ویژه ای برای اقلام مورد حساسیت وجود دارد، البته به طور کلی، کارها و فعالیت ها به دلیل مطالبات شرکت ها، معوقه ها و تاخیر بیمه ها به سختی پیش می رود.

او ادامه داد: با توجه به دریافت اطلاعات، گزارش ها و بازدیدهای میدانی انجام شده، مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جزو مدیریت های موفق در سطح کشور به شمار می رود.

*نقش اثربخش مرکز MCMC در مدیریت صحیح خدمات و رفع به موقع کمبودها

در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بر تجویز و مصرف منطقی دارو و نظارت بر شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

دکتر «علی بهادر» با اشاره به فعالیت اثربخش مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وجود این مرکز، کمبودهای احتمالی در حوزه های مختلف در مراکز درمانی، در کوتاه ترین زمان ممکن رفع می شود.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با مدیریت در کنترل هزینه ها، تجویز منطقی دارو و خدمات پاراکلینیکی، توانسته نتایج خوبی به دست آورد.

دکتر بهادر، با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، بر همدلی و همکاری تمامی مسوولان به ویژه دست اندرکاران حوزه سلامت برای ارتقای سطح سلامت جامعه و پیشرفت کشور تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این نشست هم اندیشی، ضمن معرفی فعالیت ها و برنامه های دانشگاه در تهیه و تامین دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی؛ روند ارائه خدمات مراکز درمانی و برخی اعمال جراحی به ویژه پیوند، تجویز منطقی دارو و خدمات پاراکلینیکی را به تیم نظارتی معرفی کرد.

این نشست با حضور دکتر «مهدی یوسفی» رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، دکتر «غلامحسین مهرعلیان» مدیرکل اداره دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، مهندس «سید حسین صفوی» مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی، دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «محمدجواد خشنود» معاون غذا و دارو، دکتر «عبدالخالق کشاورزی» معاون درمان، دکتر «مهرداد شریفی» معاون توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه، در مرکز پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز برگزار شد.

همچنین در این نشست، معاونین غذا و دارو، درمان و توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مسئولان ارشد دانشگاه، در خصوص فعالیت های حوزه های مرتبط خود، توضیحاتی ارایه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز