خبرگزاری کار ایران

بیدخام مطرح کرد:

کاهش طلاق هدف راه‌اندازی سامانه تصمیم در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۴۶۲

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: راه‌اندازی سامانه تصمیم با هدف کاهش و نرسیدن طلاق به مرحله بحران در استان قزوین صورت گرفته و برنامه این است که در تمام شهرستان‌های استان این سامانه راه‌اندازی شود.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام در مراسم افتتاح سامانه تصمیم(کنترل و کاهش‌طلاق) شهرستان تاکستان استان قزوین اظهار کرد: پدیده شوم طلاق از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و بر پیشگیری از این مقوله تاکیدات فراوان داشته‌اند.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه تصمیم از طرح‌های دارای اولویت استان قزوین نبود اما به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق و نرسیدن این موضوع به مرحله بحران، با مشارکت و همت مدیرکل بهزیستی استان قزوین و دادگستری استان، راه‌اندازی این سامانه در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: برنامه این است که در تمام شهرستان‌های استان قزوین سامانه تصمیم راه‌اندازی شود.

بیدخام اضافه کرد: اگر زوجی دچار هیجان شوند و فکر طلاق به ذهنشان خطور کند نمی‌توانند به دفترخانه مراجعه کنند و در سامانه تصمیم باید فرایندی را طی کنند تا زمان سپری شود، با گذشت زمان و در طول طی کردن مراحل از میزان التهابات و عصبانیت زوج کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات زوج در سامانه تصمیم جدی‌تر پیگیری و علت‌یابی می‌شود و مددکاری و مشاوره صورت می‌گیرد که ممکن است منجر به صلح و دوستی شود در غیر این صورت، با انتخاب آگاهان زوجین تصمیم خواهند گرفت.

این مسئول اجتماعی اذعان کرد: راه‌اندازی سامانه تصمیم با هدف کاهش طلاق و به تبع آن، کاهش تعداد زنان سرپرست خانوار است و تلاش این خواهد بود که شاهد کودکان طلاق نباشیم.

بیدخام بیان کرد: طلاق، پدیده‌ای است که هم برای زن و هم برای مردم آسیب ایجاد می‌کند و تمام آسیب آن متوجه زن نخواهد بود.

وی مطرح کرد: فرهنگ‌سازی لازم برای مراجعه آحاد جامعه به مراکز جامعه خدمات مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) و دریافت مشاوره در پیش از ازدواج و پس ازدواج برای کسب مهارت‌های زندگی ازجمله فرزندپروری و غیره امری ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز