خبرگزاری کار ایران

هادی نسب خبر داد:

وجود 2 هزار استخر ناایمن در تفت/ ورود شورای‌تامین استان به موضوع استخرهای ناایمن

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۷۰۳

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت استخرهای غیر ایمن و کشاورزی یزد گفت: 2 هزار استخر ناایمن در تفت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی هادی نسب با اشاره به نامه نگاری به شورای تامین استان با هدف پیشگیری از در تلفات استخرهای نا ایمن در استان اظهار داشت: با ورود شورای تامین استان به موضوع استخر های ناایمن الزاماتی را برای این استخرها ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان تفت حدود دو هزار استخر ذخیره آب کشاورزی نا ایمن وجود دارد ادامه داد: جهادکشاورزی متولی ایمن سازی این استخرها است اما در حال حاضر این استخرها ایمنی کافی ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: متاسفانه در بحث استخرهای ذخیره آب کشاورزی یک خلا قانونی وجود دارد و آن هم اینکه بیشتر این استخرها با هزینه بخش خصوصی ایجاد شده و الزامی برای رعایت موارد ایمنی در احداث آنها رعایت نشده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و هشداری در ساخت و احداث استخرهای کشاورزی اضافه کرد: استخرهایی که با هزینه جهادکشاورزی ایجاد می‌شوند وظیفه نصب سه تابلو شنا ممنوع، طناب اندازی و ایجاد حفاظ را دارند ولی متاسفانه بیشتر استخرهای آب کشاورزی بصورت شخصی ساز هستند که دیگر الزامی برای رعایت موارد ایمنی در آنها دیده نمی شود.

هادی نسب تصریح کرد: در تلاشیم تا با نامه نگاری هایی با شورای تامین بتوانیم الزاماتی را برای ایمنی بیشتر استخرهای کشاورزی در نظر بگیریم تا جان افراد به خطر نیفتد.

به گزارش ایلنا، در ماه گذشته 5 نفر از شهرندان هرات در یک استخر ذخیره آب کشاورزی نا ایمن غرق شدند همچنین در سال های گذشته افراد زیادی به دلیل نا ایمن بودن استخرهای کشاورزی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز