خبرگزاری کار ایران

فرماندار سرپلذهاب خبر داد:

آتش‌سوزی 270 هکتار از مزارع کشاورزی سرپل ذهاب

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۱۸۳

آتش‌سوزی در روستا‌های بخش مرکزی سرپل ذهاب 230 هکتار از پسماند‌های مزارع کشاورزی (جار) و 30 هکتار از منابع طبیعی را طعمه حریق کرد.

به گزارش ایلنا، محبت جمالی‌نیا ضمن تایید این حادثه گفت: اولین آتش‌سوزی در دهستان سرقلعه و جگیران بود که آتش خسارت آتش سوزی به 270 هکتار از مزارع کشاورزی و منابع طبیعی سرپل ذهاب در روستا‌های کشور عراق ایجاد شده بود و بر اثر وزش باد به منابع طبیعی و مزارع کشاورزی داخل کشور سرایت کرد.

جمالی نیا افزود: این آتش سوزی در مزارع کشاورزی و عرصه‌های منابع طبیعی مناطقی از بخش مرکزی شامل تیله کوه، هوان، ترشابه، میان قپی و بیشکان رخ داد و باعث نابودی ۶۰ هکتار از پسماند‌های کشاورزی مزارع گندم (جار) و 40 هکتار از منابع طبیعی شد.

وی گفت: شب گذشته نیز 170 هکتار از پسماند‌های کشاورزی مزارع گندم در مناطق قره بلاغ، پاونار، قلعه گبری، زعفران و حدفاصل بین مسکن مهر تا چهارراه قره بلاغ از حومه سرپل ذهاب طعمه حریق شد و در آتش سوخت.

جمالی نیا تصریح کرد: این آتش سوزی که به دلیل وزش تند باد کنترل و اطفاء آن دشوار شده بود پس از 5 ساعت تلاش مداوم ستاد مدیریت بحران، نیرو‌های امدادی، شهرداری، هلال احمر، آتش نشانی و نیرو‌های مردمی در ساعت 5 بامداد امروز مهار شد.

 در آتش سوزی‌های روز‌های قبل نیز 120 هکتار از پسماند‌های کشاورزی و 2 هکتار از مزاع گندم سرپل ذهاب طعمه حریق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز