خبرگزاری کار ایران

دادستان یزد خبرداد:

یک فعال اقتصادی در یزد، دستگیر و روانه زندان شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۰۷۳

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: یک فعال اقتصادی به واسطه حُکم قطعی به لحاظ شاکی خصوصی، دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر شمس اظهار داشت: فرد دستگیر شده که مالک یکی از کارخانه های کاشی استان است که دارای معوقات کارگری بسیاری است و فرار مالیاتی را در پرونده دارد و به تأمین اجتماعی و سیستم بانکی نیز بدهی های کلانی دارد.

وی اظهار داشت: زندانی شدن این فرد اکنون تنها به اتهام جرم قبلی است که دارای شاکی خصوصی بوده و حکم قطعی و لازم الاجرا شد و برای سایر جرائم ذکر شده، پرونده در مرحله تحقیق و بازپرسی است و ظرف چند روز آینده تفهیم اتهام خواهد شد.

این مقام قضایی، به ارائه مهلت های فراوان به این  فرد در مراحل مختلف اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه قضایی در سنوات اخیر و  بارها به این فرد جهت سامان دهی مشکلات مالی و مالیاتی مهلت داده و تلاش کرده است تا مسئله به صورتی حل و فصل گردد که به اصل کار تولیدی و اقتصادی این فرد آسیبی وارد نگردد.

وی خاطرنشان کرد: نامبرده علی رغم داشتن محکومیت های مختلف از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی محکومیت ها به گونه ای سمت و سو گرفت تا به خط تولید و اصل فرایند کار اقتصادی لطمه ای وارد نگردد، اما با وجود همه این حمایت ها و مهلت هایی که داده شد، متاسفانه این شخص نسبت به حل مشکلات مالی مجموعه خود اعم از بدهی های بانکی و مالیاتی، بدهی به تأمین اجتماعی و حتی معوقات کارگری خود اقدام مؤثری صورت نداد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، تصریح کرد: از آنجا که مماشات با اینگونه افراد باعث تجری و الگو گرفتن دیگران در قانون گریزی می گردد، بعد از سالها ارفاق و مهلت دادن به این فرد، این متهم اقتصادی دستگیر و روانه زندان شد تا جرائمی همچون فرار مالیاتی، ارائه اسناد مخدوش برای ضمانت اخذ تسهیلات بانکی، بدهی های سنگین بانکی و همچنین اخلال در نظام اقتصادی را نیز که در پرونده دارد، تعیین تکلیف شده و در دادگاه صالحه مورد رسیدگی قرار گیرد.

بنابر گزارش روابط عمومی دادگستری یزد، وی افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد و رونق تولید، همواره حمایت از فعالان اقتصادی و طرح های تولیدی و اشتغالزا در دستور کار دستگاه قضایی بوده است، اما این حمایت ها، مهلت دادن ها و ارفاق ها همه در چارچوب قانون و مقررات بوده و تا آنجایی ادامه می یابد که موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور  و استان نگردد و موجب سوء استفاده واقع نشود.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی استان رویکرد حمایتی خویش از واحدهای صنعتی و تولیدی را ادامه خواهد داد و از کسب و کارهای مشروع و قانونی حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز