خبرگزاری کار ایران

همزمان با تهران در سراسر کشور برگزار شد؛

راهپیمایی روز قدس در بسیاری از شهرهای ایران / همراهی رئیس قوه قضائیه با مردم بیرجند / حضور معاون سیاسی سپاه در بجنورد

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۷۶۹

مراسم راهپیمایی روز قدس صبح امروز جمعه -10 خرداد ماه - در بیش از ۹۵۰ شهر و همزمان در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا ، هرساله مراسم روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان در ایران برپا می‌شود. این اتفاق از حدود 40 سال پیش آغاز شد. یعنی از مرداد ماه  1358. در آن سال  سخنگوی وزارت امور خارجه از ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس خبر داد.   البته بعدها ابراهیم یزدی که آن موقع وزیر امور خارجه ایران بود مدعی شد  پیشنهاد این موضوع را  را امام مطرح کرده و مورد استقبال ایشان  قرار گرفت. حال پس از گذشت چندین سال  برپایی این مراسم همزمان در تهران و سراسر کشور با تلاش مسئولان به قوت خود باقی است  و برخی از مردم در این روز به خیابان‌ها می آیند تا  انزجار خود را از اسرائیل اعلام کنند.

راهپیمایی روز قدس در بسیاری از شهرهای ایران / همراهی رئیس قوه قضائیه  با مردم بیرجند / حضور معاون سیاسی سپاه در بجنورد

برگزاری مراسم  در برخی شهرها و مراکز استان

راهپیمایی روز قدس امسال خراسان جنوبی با همراهی رئیس قوه قضائیه برگزار شد. برخی روزه داران خراسان جنوبی همگام با سایر استان های دیگر  خیابان‌ها آمدند و با حضور خود حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

در شهرستان بیرجند، راهپیمایان مسیر میدان شهداء، میدان ابوذر، خیابان ارتش، خیابان پاسداران، مسجد امام حسین(ع) را خواهند پیمود.

سخنران ویژه مراسم راهپیمایی روز قدس در بیرجند، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است.

راهپیمایی روز قدس در کرمان از ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز- جمعه 10 خرداد ماه -  از چهار راه توحید به سمت مصلای امام علی ( ع ) برگزار می شود.  راهپیمایان کرمانی از ساعاتی قبل خود را به مسیر راهپیمایی رساندند و با حمل   پلاکاردهایی از  آمادگی مسلمانان  برای پایان دادن به اشغالگری های این رژیم اسرائیل تاکید کردند.

همچنین برخی از روزه داران قمی نیز به خیابان ها آمدند تا اتحاد و انسجام دنیای اسلام را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به رخ جهانیان بکشانند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در برخی شهرهای خوزستان نیز از دقایقی پیش آغاز شد.

مردم برخی شهرهای استان از جمله اهواز ،  باوی ، حمیدیه  ، شوش ، صفی آباد دزفول ، جولکی ، گتوند ، ابوالفارس، روزرد ، سلطان ‌آباد ، ویس ، شعیبیه ، ترکالکی ، صالح شهر ، تشان ، چم خلف عیسی ، جنت مکان ، سماله و  قلعه تل از دقایقی پیش حرکت خود را در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس آغاز کردند.

راهپیمایی روز قدس در بسیاری از شهرهای ایران / همراهی رئیس قوه قضائیه  با مردم بیرجند / حضور معاون سیاسی سپاه در بجنورد

مسیر راهپیمایی در کلانشهر اهواز ساعت 10 و 30 دقیقه از مسجد آیت الله جزایری (خیابان امام خمینی ) به سمت چهار راه آبادان و مصلی مهدیه امام خمینی برگزار می شود.

در استان مازندران هم ، برخی از مازندرانی ها، راهپیمایی ضد اسراییلی و ضد آمریکایی برپا کردند.

برخی مسیرهای  راهپیمایی روز قدس 98 در مناطق مختلف استان مازندران به شرح زیر است:

ساری: از میدان شهید قاسمی به سمت مصلای امام خمینی (ره) ساعت 11 صبح / سخنران: حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات.

قائم شهر: از حسینیه عاشقان ثارالله به سمت مصلای جمعه ساعت 10:30 صبح / سخنران: حسین زادگان استاندار مازندران.

بابل: از میدان ولایت به سمت مصلای جمعه ساعت  11 صبح / سخنران: امام جمعه بابل حجت الاسلام روحانی.

نکا: از جهاد کشاورزی به سمت مصلای جمعه امام خمینی (ره) ساعت 11 صبح /سخنران حجت الاسلام کافتری استاد حوزه و دانشگاه.

بهشهر: از چهار راه استقلال به سمت مصلای جمعه ساعت 11 صبح/ سخنران : شاعری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی.

راهپیمایی روز قدس در بسیاری از شهرهای ایران / همراهی رئیس قوه قضائیه  با مردم بیرجند / حضور معاون سیاسی سپاه در بجنورد

راهپیمایی روز جهانی قدس در ۵۲ شهر استان گیلان هم برپا شد. در استان نفارس نیز راهپیمایی روز قدس امسال با شعار «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» در سومین حرم اهل بیت (ع) آغاز شد.

روزه داران و راهپیمایان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی  از میدان امام حسین  مراسم خود را آغاز کردند.

راهپیمایی در مسیر‌های بلوار کریم خان زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت الله دستغیب و حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ادامه دارد.

در استان سمنان نیز راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در 48 نقطه استان سمنان آغاز شد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی  با اشاره به برنامه سازش آمریکا با عنوان " معامله قرن" فریاد حمایت از قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین را سر دادند.

راهپیمایی روز قدس در بسیاری از شهرهای ایران / همراهی رئیس قوه قضائیه  با مردم بیرجند / حضور معاون سیاسی سپاه در بجنورد

مراسم راهپیمایی روز قدس در استان مرکزی با حضور برخی از مردم اراک و دیگر شهرهای استان  برگزار شد. شرکت کنندگانی که  آمد ند تا فریاد مظلومیت خواهی مردم فلسطین را سر دهند. راهپیمایی روز قدس امسال در اراک، ساعت ۱۱ از میدان شهدا، عبور از پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری میدان سرداران ، مصلی بیت المقدس با سخنرانی آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار   شد.

در بجنورد مرکز خراسان شمالی هم  برخی از اقوام کرمانج و ترک و فارس و تات و ترکمن، همگام با دیگر مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس حاضر شدند. در بجنورد سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان سخنرانی کرد.

 راهپیمایی برخی مردم استان هرمزگان نیز  از بوستان شهید دباغیان به سمت مسجد جامعه بندرعباس شروع شد. است. شعار اصلی راهپیمایی 98شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین است.

بنا به گزارش ایلنا برخی از مردم استان سیل زد‌ه لرستان هم  در شهرهایی مانند  خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، دورود، نورآباد، الیگودرز، الشتر، ازنا، سراب دوره و چغابل در راهپیمایی شرکت کردند. در  پلدختر به خاطر گرمی هوا این مراسم از ساعت 9 صبح امروز آغاز شد.

برخی مردم مهاباد در آذربایجان غربی و دیگر شهرهای کشور از جمله در ایلام،بوشهر ،یزد ،تبریز ،کرمانشاه ، مشهد ارومیه ، گرگان ، اردبیل و ... نیز  صبح امروز -10 خرداد ماه - و درآخرین جمعه ماه رمضان  به خیابان‌ها آمدند تا خاطره 40 سال برگزاری این مراسم در ایران را بجا آورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز