خبرگزاری کار ایران

با هدف پیشگیری از اعتیاد؛

طرح کیان در اداره کل بهزیستی قزوین کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۳۲۷

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح کیان با هدف پیشگیری از اعتیاد در کارکنان این اداره کل خبر داد.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: یکی از  ماموریت‌های اصلی معاونت پیشگیری و درمان عتیاد، توسعه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری است که به همین منظور برنامه کارمندیاری یا طرح کیان با هدف ارتقای سطح سلامت روان کارکنان و افزایش نشاط اجتماعی برای کارکنان سازمان بهزیستی استان قزوین تحت نظارت معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی کشوردر حال اجرا است.

وی پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی  در محل کار، افزایش مهارت‌های ارتباط موثر در کارکنان، آگاه‌سازی و آموزش کارکنان از جمله اقدامات طرح کارمندیاری برشمرد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: مخاطبان این برنامه در گام نخست، تمام کارکنان اداره کل بهزیستی استان قزوین با تاکید بر پیشگیری اولیه و در گام دوم مداخلات لازم برای کارکنانی است که در معرض  آسیب‌های روانشناختی و اجتماعی قرار دارند.

وارثی به اهم اقدامات صورت گرفته در این برنامه کارمندیاری اشاره و تصریح کرد: برگزاری جلسات کارمند یاری با عنوان « کمیته راهبردی برنامه کارمند یاری» و ارسال پیام راه سلامتی در خصوص ارتقای سطح سلامت روان،افزایش نشاط اجتماعی  و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد برای کارکنان به صورت روزانه  و برگزاری جلسات  توجیهی و آموزش برنامه کارمند یاری به کارکنان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود:جشن جهت ارتقای سطح سلامت روان و افزایش نشاط اجتماعی برای همکاران ستاد بهزیستی و کارگاه آموزشی ویژه کارکنان با موضوعات برگزار شدهاست.

این مسئول ادامه داد:آشنایی کارکنان با انواع مواد اعتیادآور،آشنایی با پیامدهای مصرف مواد در محیط کارو آشنایی با روشهای تست اعتیاد-آشنایی با رویکردهای درمانی و انواع درمان‌های اعتیاد انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد:تدوین خط مشی پیشگیری و درمان اعتیاد و روش‌های رویارویی با کارکنان معتاد در محیط،آموزش ارتباطات موثر بین فردی،آموزش کنترل و کاهش فشار‌های کاری (استرس و فرسودگی شغلی) و آموزش (مهارت فرزند پروری) به کارکنان از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز