خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صمت فارس:

منابع کشاورزی و صنعت استان به حوزه معدن اختصاص یابد/در حوزه فرآوری مواد معدنی موفق نبودیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۶۲۳

رئیس خانه صمت استان فارس گفت: نیاز است دولت از منابع کشاورزی و صنعت بکاهد و سرمایه‌های این بخش را به حوزه معدن اختصاص دهد.

به گزارش ایلنا، سهراب شرفی در جلسه توسعه معدنی استان که با حضور غریب پور، معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تشکیل شد با اشاره به اینکه در حال حاضر توجه به بخش معدن می تواند ناجی اقتصاد کشور باشد، افزود: با توجه به اینکه یک اتفاق سیاسی نفت کشور با مشکل مواجه می شود بنابراین نمی توان در همه شرایطی به این مقوله تکیه کرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا یارانه های بخش کشاورزی به حوزه معدن و مواد معدنی اختصاص یابد، گفت: از آن جا که کشور ایران و استان فارس در بخش معدن و مواد معدنی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است، در نتیجه توجه به بخش معدن و فرآورده های معدنی می تواند بسیاری از کشورها را به ایران وابسته کند.

رئیس خانه صمت با بیان اینکه از محل صدور مواد معدنی به منابع مهمی دست پیدا کنیم، ادامه داد: اگرچه در سال گذشته توانستیم 4 درصد اکتشاف مواد معدنی را افزایش دهیم، اما باید پذیرفت که در حوزه فرآوری مواد معدنی به دلیل نداشتن سهم قابل توجهی از بازارهای دنیا، نتوانستیم موفق عمل کنیم.

 رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: در حال حاضر افزایش و کاهش نرخ تعرفه ها در حوزه صنعت و باز و بسته شدن صادرات محصولان به ترتیب فعالان این عرصه صنعت و کشاورزی را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند، بنابراین انتقال یارانه ها به سمت اکتشاف و فرآوری مواد معدنی می تواند جبران بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز