خبرگزاری کار ایران

فرخزاد مطرح کرد؛

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی آبیک بزرگترین پایانه غرب کشور خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۲۰۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک بزرگترین پایانه غرب کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد در جلسه بررسی فرایند راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شرکت شمس‌آذر شهرستان آبیک اظهار کرد: راه‌اندازی این پایانه شکل‌گیری پایانه‌های دیگری را در استان قزوین رقم می‌زند.

وی افزود: وجود خط ریلی قزوین-رشت و تهران-زنجان نقطه قوت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بر تسریع در أخذ مجوزها برای ریل‌گذاری  پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک تاکید و اضافه کرد: در این پایانه، ظرفیت 30 هزار تنی دیگری باید وجود دارد که لازم است ایجاد شود و در اولویت قرار گیرد.

فرخزاد خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک در عرصه کشاورزی و تجارت در بخش‌های کشاورزی استان قزوین تحول جدی ایجاد می‌شود و به عنوان نمونه موفق در کشور مطرح خواهیم شد.

وی بیان کرد: با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف لازم است پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و در هفته دولت بتوانیم شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

این مسئول تصریح کرد: این پایانه بزرگترین پایانه غرب کشور در بخش کشاورزی خواهد بود و به دلیل قرار گرفتن در محل ریل راه‌آهن از نظر امنیت حمل و نقل اهمیت بسزایی دارد.

فرخزاد اضافه کرد: قزوین استانی است که به عنوان قطب کشاورزی، پایانه صادراتی می‌تواند در صادرات محصولات کشاورزی از این استان مثمرثمر باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک حدود 20 میلیارد تومان هزینه شده که برای تکمیل آن 25 میلیارد دیگر هم نیاز است که سرمایه‌گذاری شود.

پایه اقتصاد شهرستان آبیک کشاورزی است

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک هم در این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی پایانه در نزدیکیخط ریلی حائز اهمیت است، اظهار کرد: پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر  دارای پیشرفت خوبی است.

وی ‌اساس و پایه اقتصاد شهرستان آبیک  را بر پایه کشاورزی است و شکل‌گیری صنعت در ادامه آن دانست و افزود: وجود صنایع دام و طیور، کشت محصولات گندم، جو، کلزا و همچنین وجود مجتمع‌های بزرگ  کشت و صنعت در شهرستان آبیک موجب شده در کشور و استان حائز ربته باشد.

 این مسئول ادامه داد: در راستای تسهیل امور راه‌اندازی پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک، در حوزه زیرساخت ها با تمام توان از واحد مذکور حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز