خبرگزاری کار ایران

در جلسه بازآفرینی شهری آبیک مطرح شد؛

از نیاز به امداد فرهنگی در محله مهدیه آبیک تا لزوم اصلاح شبکه آب شرب فردوس

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۲۷

در جلسه بازآفرینی شهری آبیک بر نیاز به امداد فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر تا راه‌اندازی بازارچه برای فروش محصولات مددجویان کمیته امداد سخن به میان آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه بازآفرینی شهری شهرستان آبیک صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد و در خصوص مسائل مختلف و محلات حاشیه‌نشین بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

یکه‌فلاح نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آبیک در این جلسه اظهار کرد: در این کانون دانش‌آموزان هفت تا 14 ساله محله مهدیه شهر آبیک از کلاس‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند اما دسترسی به تمام کلاس‌های هنری از جمله چرتکه و زبا ن ندارند.

وی با بیان اینکه نیاز به امداد فرهنگی داریم، افزود: هر چه قدر توان و مهارت کودکان و نوجوانان محله مهدیه افزایش یابد آینده روشن‌تری خواهند داشت و به راحتی تصمیم گرفته و مهارت نه گفتن را بهتر می‌آموزند.

یکه‌فلاح بر زیباسازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید و ادامه داد: رنگ‌آمیزی سطحی در این کانون صورت گرفته بود که با نخستین باران کم‌رنگ شد.

وی اضافه کرد: حیاط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محدود است و نیاز است کودکان و نوجوانان برای فعالیت بدنی از وسایل ورزشی پارک جنب این کانون استفاده کنند.

دوست‌علی حیدری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک در این جلسه به راه‌اندازی بازارچه ویژه فروش محصولات مددجویان این شهرستان و توانمندسازی آنان اشاره کرد و گفت: طرح این بازارچه نوشته شده و در صورت واگذاری زمین از سوی شهرداری، مجوز آن أخذ می‌شود.

شبکه آب شرب فردوس نیاز به اصلاح دارد

حمیدرضا کیخا مدیر اداره آبفای شهری شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: 20 کیلومتر اجرای پروژه فاضلاب خیابان شریعتی تکمیل شود، پروژه فاضلاب خیابان مطهری آغاز می‌شود و برای اجرای پروژه فاضلاب شهرک فردوس برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: انشعاب شبکه شهرک فردوس به طول 2.5 کیلومتر فرسوده است و نیاز به اصلاح شبکه دارد و اسناد مناقصه آن تهیه شده است و به دلیل پرتی آب نیاز است این اصلاح شبکه صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: مناقصه اصلاح شبکه آب شرب شهرک فردوس شهر آبیک در حال اجرا بوده و لوله خریداری شده و در انباز شرکت سازنده است و منتظر اعتبار هستیم تا لوله‌ها را خارج کنیم از سویی، اتصالات هم خریداری شده است.

لزوم تدبیر برای ورزش کودکان محله مهدیه 

یوسف کازانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک هم در این جلسه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محله مهدیه را تنها مرکز فرهنگی این محله و زیباسازی آن را ضروری دانست و گفت: کودکان هفت تا 10 ساله در کانال موجود دراین محله ورزش می‌کنند که سیمای خوشی ندارد و باید فکری برای بازی و ورزش کودکان و نوجوانان اندیشید.

وی افزود: هر چقدر فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی در محلات حاشیه‌نشین افزایش یابد، از میزان آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

در این جلسه به اختصاص زمین برای احداث پایگاه سلامت در شهرک فردوس اشاره شد و مقرر شد با رایزنی با خیران نسبت به واگذاری زمین هماهنگی لازم صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز