خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح حمایت غذایی برای مددجویان زنجانی

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۳۷

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان از اجرای طرح حمایت غذایی برای مددجویان زنجانی خبر داد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان, گفت:: بر اساس دستورالعمل ابلاغی طرح مذکور در راستای اجرا برایخانوارهای تک نفره در هر مرحله از توزیع بسته حمایت غذایی، ۳۰ هزار تومان، برای خانوارهای دو نفره ۶۰ هزار تومان و برای خانوارهای بیش از دو نفر به ازای هر نفر اضافی ۱۰ هزار تومان و در هر خانوار حداکثر ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید مسعود حسینی, امروز سه شنبه(۲۰آبان) اظهار کرد: اجرای طرح حمایت غذایی بر اساس جلسه هیئت وزیران در جلسه یازدهم خرداد امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای بند ۹ ماده ۳ آیین نامه اجرایی تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور دستورالعمل اجرایی حمایت غذایی را تصویب کرده بود، صورت می‌گیرد
.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس این دستورالعمل، بسته حمایت غذایی در سال ۱۳۹ به مستمری‌بگیران و پشت نوبتی‌های سازمان‌های حمایتی(کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی) تعلق می‌گیرد
.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: اجرای این طرح بر اساس ضوابط تعیین شده از طرف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی(مانند نوع خدمات دریافتی از سازمان های حمایتی، رتبه‌بندی استحقاق افراد و خانوارها بر اساس شاخص‌های موجود در سازمان‌ها) برای حائزین شرایط جهت دریافت بسته حمایت غذایی صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اقلام غذایی این سبد شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، ماکارونی، حبوبات، لبنیات، روغن مایع، رب و خرما اعلام شده است، اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی طرح مذکور در راستای اجرا برایخانوارهای تک نفره در هر مرحله از توزیع بسته حمایت غذایی، ۳۰ هزار تومان، برای خانوارهای دو نفره ۶۰ هزار تومان و برای خانوارهای بیش از دو نفر به ازای هر نفر اضافی ۱۰ هزار تومان و در هر خانوار حداکثر ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ پرداختی به خانوارها به کارت یارانه خانوارها شارژ خواهد شد، تصریح کرد: توزیع بسته‌ها نیز از طریق فروشگاه‌های اعلامی از سوی وزارت کار و تعاون که شامل شهروند، اتکا، اسکات، فرهنگیان و… هستند، صورت می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه اجرای مرحله دوم طرح حمایت غذایی از ۲۸ مهر امسال آغاز شده است، تصریح کرد: محدوده زمانی دریافت بسته غذایی، حداکثر چهار ماه پس از اعلام هر مرحله است.

این مسئول با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۹۴۴ خانوار با جمعیت ۴۰ هزار و ۳۹۱ مددجو مشمول طرح مذکور هستند، افزود: با عنایت به اینکه این طرح طی مدت ۴ماه انجام خواهد پذیرفت، پس از وصول پیامک از سامانه مربوطه در صورت بروز هرگونه مشکلی به دفاتر امداد محل سکونت خود مراجعه نمایند.

گفتنی است، خانواده‌ها برای اطلاع از وضعیت مشمول و غیر مشمول بودن خود از طرح حمایت غذایی می‌توانند، کد ملی سرپرست خانوار را به شماره ۵۰۰۰۴۹۹ ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز