خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس:

اغذیه فروشی و رستوران ها در صورت تخلف در ماه رمضان پلمپ می شوند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۸۳۷

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان این که در آستانه ماه مبارک رمضان باید آمادگی لازم از نظر فضای اجتماعی برای ماه مهمانی خدا فراهم شود، گفت: انتظار این است که فضای شهر به یک فضای رمضانی تبدیل شود و آثار معنوی این ماه عزیز در روابط اجتماعی و همه مناسبت ها در همه سطوح جامعه احساس شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، احمد رحمانیان با اشاره به این‌که رعایت محدودیت های شرعی و قانونی و احترام به مؤمنین و روزه‌داران می تواند فضای معنوی مناسبی در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و استان فارس ایجاد کند از تشکیل جلسه  شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با حضور استاندار ، فرماندهی انتظامی استان، فرماندهان سپاه ، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر،سازمان صنعت ،معدن وتجارت و اتاق اصناف خبر داد.

وی به برخی مصوبات صورت گرفته و تمهیدات لازم به منظور  ماه مبارک رمضان اشاره کرد  که در قالب طرح رمضانی به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده است و تأکید کرد: زمان فروش و سرو هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی از سوی اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها از اذان صبح تا مغرب به جز موارد استثناء ممنوع است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در ادامه افزود: همه صنوف مجاز به فعالیت در ساعت های مجاز ضمن استتار کامل و رعایت شئونات اسلامی موظف به نصب بنر هایی با موضوع حفظ و حرمت ماه مبارک رمضان هستند.

رحمانیان گفت : مقرر شده تا از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پلیس نظارت بر اماکن و نواحی سپاه به صورت منظم و مستمر در صورت تخلف از سوی اغذیه فروشی و رستوران ها نسبت به پلمپ واحد متخلف اقدام کنند.

وی همچنین از نظارت مستقیم اصناف،تعزیرات حکومتی و اداره بازرگانی بر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ماه رمضان خبر داد و گفت: مقرر شد دیده بانان پیشگیری نیز در طول این ماه نظارت های لازم و ویژه ای را بر اصناف مختلف و تخلفات صورت گرفته از سوی اغذیه فروشی و رستوران ها معمول دارند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اظهار امیدواری کرد : مردم با رعایت حقوق شهروندان روزه دار و احترام به دستورات دینی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان فضای معنوی مناسبی را در سطح شهر و استان ایجاد کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز