خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون وزیر کشور از مناطق پر مخاطره اصفهان

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۲۲

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید بودجه های عمرانی برای بازسازی و اصلاح مسیل ها و معابر شریانی اختصاص داده شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان،مهدی جمالی نژاد در گفت و گو  با اشاره به ایجاد فضای ایمن در مسیل ها و رودهای دائمی و فصلی استان اصفهان گفت: یکی از مسائل مهم در ایجاد مخاطرات طبیعی عدم رسیدگی به مسیرهای شریانی در نقاط مختلف روستاها و شهرها است که با جاری شدن آب باران و شدت گرفتن آن به مخاطرات طبیعی از جمله سیل منتهی می شود.

وی تصریح کرد: البته باید یادآور شوم که سیل یک حادثه طبیعی است و نمی توان از آن جلوگیری کرد ولی می توان با ایجاد فضاهای ایمن و اقدامات پیشگیرانه به خطرات ناشی از آن تا حد چشمگیری کاهش داد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور تاکید کرد: هرچند قانون توزیع عادلانه آب موضوع جلوگیری از سیلابها را تعیین تکلیف  و وزارتخانه مسئول را هم مشخص کرده است ولی ما هم درصدد هستیم تا با برنامه ریزی های مدون و استاندارد به کاهش خطرات و بازسازی فضای های پرمخاطره روستاها و شهرها کمک کنیم، به طوری‌که همانند این روزها شاهد رشد خسارات بر اثر باراش شدید باران نباشیم.

وی متذکر شد: شهرداری ها و دهیاری ها دو رکن اساسی در شهرها و روستاها بوده و اگر به وظایف مشخص خود در قبال بازسازی و اصلاح و همچنین ایجاد فضاهای ایمن در محیط های پیرامونی و استحفاظی خود عمل نکنند، اهداف ما بصورت کامل محقق نخواهد شد.

جمالی نژاد شهرها و روستاهای استان اصفهان را به دلیل داشتن میزان بالای  بافتهای فرسوده و ناکارآمد و نا‌ایمن یکی از استانهای پرخطر دانست و اظهار داشت:  استان اصفهان به دلیل دارا بودن حدود 110 شهرداری و بیش از 700 دهیاری متاسفانه با رشد تصاعدی فضاهای ناایمن روبرو است و این مساله طی گذر سالها با کم توجهی برخی از مدیران محلی روبرو بوده است. البته ناگفته نماند در برخی از شهرها و روستاها کارهای عمرانی خوبی در خصوص مهار مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله و... صورت گرفته اما باز هم این امر مستلزم تدبیری جدی تر است تا از صدمات جانی و مالی احتمالی با بروز چنین بلایایی جلوگیری شود.

اختصاص بودجه و تدوین برنامه مشخص برای شهرها و روستاهای اصفهان موضوعی بود که معاون عمرانی وزیر کشور در بازدید از نقاط مختلف استان به آن اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید بودجه های عمرانی در مسیر مشخص شده هزینه شود، عنوان کرد: زمانی که برای کارهای عمرانی با عنوان مشخص بودجه ایی اختصاص داده می شود باید در زمان و مکان مشخص آن را هزینه کرد در غیر اینصورت معادلات در ساختار و تجزیه و تحلیل ها به هم می ریزد به همین منظور باید نهادها و مدیران خاطی پاسخگوی خطرات احتمالی باشند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
داوود شیخ جبلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز