خبرگزاری کار ایران

بیمقدار در گفت‌وگو با ایلنا:

سهم‌خواهی نمایندگان با منافع ملی در تضاد است/ اگر شفافیت باشد، منابع مالی گم نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۶۹۵

عضو کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس گفت: هنگامی که بودجه شفاف باشد و مردم بدانند بودجه در چه بخش هایی هزینه می شود، دیگر منابع مالی گم نخواهد شد.

شهاب الدین بیمقدار در گفتوگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، آشکار کردن جزییات بودجه را یکی از نقاط قوت بودجه سال ۹۸ عنوان کرده و گفت: هر اندازه شفاف‌سازی در کشور انجام شود، رانت و رشوه‌خواری و فساد کمتر خواهد شد. این موضوع در ارتباط با بودجه نیز مصداق دارد. اگر شفافیت باشد دیگر منابع مالی گم نمی‌شود و مردم می‌دانند بودجه در کجا هزینه شده است. 

نماینده مردم تبریز درمجلس شورای اسلامی درباره سهم‌خواهی بعضی از نمایندگان در هنگام بررسی و تصویب بودجه اظهار کرد: اگرچه عنوان می‌شود برخی از نمایندگان به دنبال سهم‌خواهی بیشتر برای حوزه انتخابیه خود هستند اما باید به این موضوع توجه داشت که این سهم‌خواهی به طور معمول پذیرفته نمی‌شود زیرا بعد از آن که بودجه توسط دولت تدوین می‌شود، تغییرات آن یک درصد خواهد بود و بیشتر نمی‌شود.

وی افزود: اینکه نماینده‌ای در مجلس تنها به منافع حوزه انتخابیه خود فکر کند با منافع ملی تضاد دارد زیرا تمرکز نمایندگان باید روی برنامه‌ها باشد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با بیان اینکه متاسفانه با نفوذ بعضی از افراد، پروژه‌های زیادی تصویب شد که توجیه اقتصادی نداشت، اظهار داشت: در حال حاضر اضافه کردن پروژه‌های جدید ممنوع است. هنگامی که پروژه ‌عمرانی‌ پیشنهاد می‌شود، دولت باید بررسی‌های لازم را انجام دهد تا پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند درکشور به اجرا در نیاید.

وی با تاکید بر انجام آمایش سرزمین در تدوین و تصویب بودجه گفت: بدون آمایش سرزمین نباید کاری انجام داد. اگر آمایش سرزمین اتفاق افتاده بود امروز شاهد مشکلات اصفهان، خوزستان و همچنین خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها نبودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز