خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان:

انتقال پساب برای نجات درختان ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۲۱۵

شهردار اصفهان گفت: با توجه به شرایط کم آبی و مشکلات موجود برای آبیاری فضای سبز و حفظ این میراث‌ ارزشمند طبیعی که در معرض خشکی قرار دارد، انتقال پساب از ضروری‌ترین اقدامات است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی اظهارکرد: شهرداران باید شهر را برای همه مردم آماده زیستنی سالم کنند، نمی‌توانیم در خدمت رسانی به مردم، شمال و جنوب و مرز کشی کنیم و به همین جهت مترو را از شمال به جنوب احداث کردیم.

وی با بیان اینکه باید خدمت رسانی به مناطق محروم بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: ما تاکنون توانسته ایم علیرغم شرایط سخت و مشکلات زیاد اقتصادی در مناطق محروم بیشترین امکانات را فراهم کنیم.

شهردار اصفهان افزود: توجه، نگاه و برنامه‌های شهرداری ضمن حفظ حقوق همه شهروندان بر مبنای استقرار عدالت و محرومیت‌زدایی و نگاه به افرادی است که بیشتر نیاز به خدمت دارند.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ شهرداری یکی از بزرگترین مناطق ۱۵ گانه اصفهان به شمار می رود، گفت: بودجه این منطقه در سال‌جاری با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر، ۱۶۰ میلیارد تومان است.

نوروزی تصریح کرد: برای منطقه هشت شهرداری اصفهان نیز با دو هزار و ۵۰ هکتار وسعت ۱۲۹ میلیارد تومان بودجه در سال جاری اختصاص یافته است، همچنین منطقه هفت با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه دارد و در مجموع می‌توان گفت سه منطقه هفت، هشت و ۱۲ شهرداری اصفهان ۱۳ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین‌های کلانشهر اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پروژه های بهره‌برداری شده سال گذشته در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان، گفت: احداث پارک‌های نگین و مهدیه، بوستان مادر، خیابان سازی حکمت و خیابان شهدای عاشق آباد، ساماندهی خیابان مینو، ساماندهی گلزار شهدای عاشق‌آباد و احداث پل مکانیزه بهارستان شرقی از جمله این پروژه‌ها بوده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر پروژه هایی از جمله احداث مجموعه ورزشی امین آباد که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته همچنین احداث فرهنگسرای امام حسن مجتبی(ع) در شهرک کوثر با ۸۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه احداث خط انتقال پساب شاهین شهر حدفاصل بختیار دشت تا میدان استقلال در دستور کار قرار گرفته است، اظهارکرد: با توجه به شرایط کم آبی و مشکلات موجود برای آبیاری فضای سبز و حفظ این میراث‌ ارزشمند طبیعی که در معرض خشکی قرار دارد، انتقال پساب از ضروری‌ترین اقدامات است.

نوروزی تاکید کرد: اگر اصفهان شهری تاریخی و جهانی است و همه ملت ایران به وجود آن افتخار می کنند، به خاطر هویت های میراثی و درختان چنار ۱۵۰ ساله شهر است، از این رو برای زنده ماندن این درختان باید از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار هکتار فضای سبز در شهر اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: از این پنج هزار هکتار، سه هزار هکتار در اختیار شهرداری و مابقی در اختیار ادارات، سازمان‌ها، مراکز نظامی و بخش خانگی است، اما با استفاده از شیوه‌های جدید آبیاری و استفاده از پساب برای حفظ فضاهای سبز تلاش‌های زیادی انجام شده است.

سرازیر شدن آبادانی به منطقه ۱۲

شهردار اصفهان گفت: در یک استان صنعتی که آلایندگی آنها شهر اصفهان را محاصره کرده است، وجود درختان و فضاهای سبز ریه تنفسی هستند که باید علیرغم شرایط دشوار حفظ شود تا اصفهان همچنان اصفهان بماند.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۷ در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اتفاقات خوبی رقم می‌خورد، افزود: احداث پردیس خانواده محور، تملک خیابان حدفاصل مفتح به آزادگان، راه اندازی بازار مبل از جمله اتفاقات خوبی است که امسال در این منطقه خواهد افتاد و آبادانی به منطقه ۱۲ سرازیر خواهد شد.

نوروزی با اشاره به اضافه شدن ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان، گفت: در آینده ۲۷۰ اتوبوس دیگر نیز بازسازی و امکانات سرمایشی و گرمایشی به آنها  اضافه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز