خبرگزاری کار ایران

شهبازی تاکید کرد:

سد کرج 90 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد/نگرانی در خصوص سرریز سد وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۶۲۵

استاندار البرز با بیان اینکه با رهاسازی صورت گرفته از آب پشت سد، 90 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی وجود دارد گفت: با رهاسازی صورت گرفته می توان پاسخگوی سیلاب های احتمالی استان البرز بود.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی که با همراهی اعضای ستاد بحران استان البرز بازدیدی از سد کرج داشت؛ اظهار داشت: مسئولان مربوطه هر ساله با مطالعات انجام شده در اواسط دی ماه نسبت به رهاسازی آب سد اقدام کرده و معمولا تا اواسط خرداد ماه ظرفیت سد را خالی نگه میدارند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری بعمل آید.

وی ضمن ابراز همدردی با مردم استانهای سیل زده و تسلیت به خانواده جان باختگان، افزود: از ابتدای سال جاری به دلیل حوادث بوجود آمده اخطاریه و اطلاعیه های متعددی از سوی ستاد مدیریت بحران کشور برای آمادگی استانها در برابر بروز حوادث احتمالی صادر شده است که باید از سوی هموطنان و شهروندان استان بیش از پیش مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

شهبازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ورودی آب سد کرج 16 متر مکعب است؛خاطر نشان کرد: خروجی سد هم اکنون 32 متر مکعب است و تا محدوده بیلقان 90 میلیون ظرفیت دارد بنابراین هیچ خطری از بابت بروز سیلاب در استان وجود ندارد و خطری روستاهای پایین دست استان را تهدید نمی‌کند.

استاندار البرز به محدودیت های ترافیکی جاده کرج- چالوس، اشاره کرد و گفت: به منظور برقراری امنیت بیشتر مسافران عبوری از این محور و احتمال ریزش کوه محدودیت های ترددی در این محور با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین راهداری استان برقرار شده است.

شهبازی همچنین در ادامه سخنان خود از اعلام آمادگی استان البرز به منظور ارسال مایحتاج مردم استانهایی که دچار سیل زدگی شده اند، خبر داد و گفت: جلسات مختلفی در این خصوص برگزار شده است. خوشبختانه با مشارکت مردم فهیم استان و هماهنگی های صورت گرفته با دستگاههای دولتی اقلام مورد نیازی که از سوی ستاد مدیریت بحران کشور اعلام شده است، مهیا و آماده ارسال به مناطق سیل زده است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه هیچ گونه نگرانی در خصوص جاری شدن سیلاب در البرز وجود ندارد خاطر نشان کرد: برابر اعلام آماده باش صورت گرفته در سطح استان شب گذشته اعضای ستاد بحران استان در دفاتر و محل کار خود حضور داشتند تا در صورت بروز حوادث احتمالی بتوانند اقدامات مورد نیاز را در همان لحظات اولیه انجام دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز