خبرگزاری کار ایران

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت یزد خبر داد:

آغاز طرح سلامت نوروزی در شهرستان یزد/انجام 45 هزار بازرسی از واحدهای عرضه

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۴۴

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت یزد از نظارت روزانه 14 تیم بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی درطرح سلامت نوروزی شهرستان خبر داد.

علیرضا خردادمهر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در برنامه سلامت نوروزی اظهار داشت: لزوم خدمت‌رسانی مطلوب در ایام نوروز همواره از دغدغه‌های اصلی مسئولان بوده و به این منظور برنامه طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند تا 15 فروردین ماه هر سال با برگزاری یک مانور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه با مشارکت 14 تیم در قالب اکیپ‌های مختلف متشکل از کارشناسان حوزه‌های گوناگون که از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت مستمر فعالیت می‌کنند اجرایی خواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یزد تامین سلامت مردم و بخصوص مسافران و گردشگران در شهر جهانی یزد را ازمهم ترین اهداف این طرح برشمرد و اضافه کرد: باتوجه به هماهنگی به عمل آمده بین دستگاه های اجرایی، امنیتی و قضایی شهرستان با محوریت فرمانداری درقالب " کمیته خدمات سفر نوروزی شهرستان یزد" با متخلفان از مقررات بهداشتی به طور جد برخورد خواهد شد.

وی همچنین از انجام 45 هزار مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در این بازرسی‌ها بیش از هزار پرونده تخلف در مراجع قضایی استان تشکیل شده و متخلفان نیز بیش از 3 میلیارد ریال جریمه شده اند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یزد با تاکید بر اینکه کنترل مواد غذایی و آب شرب از اولویت های نظارتی واحد بهداشت محیط است اظهار داشت: با استفاده از وسایل و تجهیزات پرتابلی که در اختیار کارشناسان قرار گرفته است؛ دست یابی به نتایج باسرعت و دقت بالا خواهد بود.

خردادمهر بیان داشت: اقدامات این نهاد در زمینه کنترل و نظارت بر مراکز بهداشتی، خدماتی رفاهی و درمانی یزد در طول سال مستمر است و در ایام نوروز تشدید می‌شود.

وی اظهار داشت: سامانه تلفنی 190 برای انعکاس شکایت های مردمی پیش بینی شده است و پس از تماس شهروندان شکایت آنها در سامانه ثبت شده و کارشناسان آنلاین این شکایت را مشاهده و پیگیری می کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یزد تاکید کرد:  مردم می توانند شکایات خود را در زمینه بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی نظیر هتل ها و مراکز اقامتی و پارک ها، مشکلات مربوط به آب و فاضلاب، مواد غذایی و ... به این سامانه گزارش دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز