خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی یزد:

ظرفیت تمام هتل‌ها و خانه‌های مسافر استان تکمیل است/ نیاز جدی به محل‌های اسکان اضطراری

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۰۱۶

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به استقبال مسافران در سفر به یزد و رزرو محل اقامت گفت: از اوایل اسفندماه ظرفیت تمام هتل‌ها و خانه‌های مسافر استان تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمصطفی فاطمی در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان یزد با اشاره به پیگیری های مستمر برای ارائه مطلوب خدمات سفر به مسافران نوروز اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود برای نوروز و ایام عید با سیل بیشتری از جمعیت مسافران نوروزی در شهر و استان یزد روبرو باشیم.

وی با بیان اینکه از سویی ممکن است هوای سردی نیز در استان داشته باشیم، ادامه داد: لازم است محل‌های اسکان اضطراری نیز برای ایام تعطیلات پیش‌بینی شده و آمادگی لازم برای اسکان داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد ظرفیت اسکان امسال در شهر یزد را 113 هزار نفر دانست و اضافه کرد: با هدف استفاده از ظرفیت خانه‌های مسکونی برای اسکان همچنین ساماندهی و کنترل اسکان مسافران، کسانی که قصد دارند اسکان مسافران نوروزی را در خانه‌های خود داشته باشند باید از سوی این اداره کل ثبت‌نام و شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام اطلاعات خانه‌های خالی بلااستفاده و اتاق‌های خالی منازل توسط میراث فرهنگی آغاز شده؛ اظهار داشت: به منظور کنترل نرخ خانه‌های مسافر، متقاضیان می توانند نام نویسی کرده و به مسافران خدمات ارائه دهند.

فاطمی با بیان اینکه 10 فروردین‌ماه به عنوان روز یزد تعیین شده، تصریح کرد: در صورتی که کمیته تنظیم بازار استان بتواند مواد اولیه رستوراهای استان را تأمین کند، امسال افزایش نرخ در رستورانها نخواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از کاهش صدور مجوزهای ایجاد غرفه نوروزی خبر داد و عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم گروه نظارتی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی، فرمانداری، اصناف و میراث‌فرهنگی ویژه نوروز در یزد راه‌اندازی شود تا نظارت جدی‌تر و قوی‌تری صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز