خبرگزاری کار ایران

پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

محورهای شمال و مرکز کشور بارانی است/ بارش شدید برف در غرب ایران

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۶۴

پلیس راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت جاده های کشور از بارش در محورهای شمال و مرکز کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از پلیس راهور شرایط بارندگی و سامانه‌های جوی در مناطق مختلف کشور به شرح زیر گزارش می‌شود.

شمال و مرکز کشور بارانی

با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز هم بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد. بارش شدید برف در غرب کشور که از پنجشنبه شب آغاز شده، مدارس برخی مناطق در استان های همدان، کردستان و مرکزی را به تعطیلی کشاند. فردا هم شرق و جنوب شرق کشور بارانی می شود. مردم منطقه سیستان به شکرانه ورود آب به این منطقه نماز شکر در تالاب هامون به جا آوردند.

امروز شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود. در نوار غربی مثل بخش‌های غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان تقریبا بارش‌ها قطع شده و سامانه بارشی به بخش‌های مرکزی‌تر کشور رسیده است.

در جنوب شرق هم انتظار بارندگی وجود ندارد اما شدت و ضعف بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور خواهد بود. برای نمونه در شمال شرق استان‌های ساحلی خزر دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها ضعیف و به شکل خفیف و پراکنده خواهد بود.

بارندگی پراکنده در بخش‌های مرکزی

اما در بخش‌هایی از استان‌های یزد و قم بارندگی شدیدی خواهد بود. در شمال اصفهان، جنوب سمنان و ارتفاعات کرمان، بخش‌های غربی خراسان جنوبی بارندگی خواهیم داشت که در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان‌ها هم بارندگی به صورت برف خواهد بود.

ساعت گذشته از الیگودرز، اراک، تفرش و فریدون شهر  بارش برف گزارش شده است. از کاشان، آبعلی و قم هم بارش گزارش شده است.

وزش باد در مناطق شرقی

امروز وزش باد پدیده غالب نیمه شرقی کشور خواهد بود که در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان منجربه ایجاد گرد و خاک می‌شود. در این مناطق وزش باد شدید برای فردا هم پیش بینی می‌شود.

آبهای جنوبی، مواج

در بخش‌های مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می شود و در بخش‌های شرقی و تنگه هرمز ارتفاع موج به دو و نیم متر هم می‌رسد. فردا علاوه بر خلیج فارس دریای عمان هم مواج خواهد بود.

روند کاهش دمای هوا در شرق و جنوب شرق

از امروز روند کاهش دما در نیمه شرقی آغاز می شود و اوج آن امروز و فردا خواهد بود. بارش‌ها در شرق و جنوب شرق برای فردا پیش‌بینی می‌شود. پس فردا این سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

ممنوعیت تردد بدلیل مداخلات جوی:

۱- محور رامیان- اولنگ - شاهرود، واقع در استان‌های گلستان و سمنان، از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور فرعی شمشک - دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است. ​

۳- محور پونل- خلخال، واقع در استان گیلان، از مورخ ۵ مهر ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۴- محور سی سخت – پادنا، واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد، از مورخ ۱۵ مهر ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۵- محور گنجنامه – تویسرکان، واقع در استان همدان، از مورخ ۲۵ آبان ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۶- محور سروآباد – پاوه، واقع در استان کردستان، از مورخ ۳ آذر ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۷- محور رویان – بلده (حدفاصل وازک تا بلده)، واقع در استان مازندران، از مورخ ۱۲ دی ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۸- محور بدره – دره شهر، واقع در استان ایلام، از مورخ ۲۴ بهمن ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۹- محور چاهان-زرآباد، واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، از مورخ ۱۱ اسفند ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز