خبرگزاری کار ایران

شیرغلامی خبر داد:

تداوم وزش طوفان و گرد و خاک شدید در شهر یزد/هوای نامناسب در همه شهرهای استان

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۰۴۱

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد گفت: آلودگی هوای شهر یزد به ده برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، استان یزد از عصر امروز تا ظهر فردا یکشنبه، شاهد بارش‌های رگباری خواهد بود که در ارتفاعات به صورت برف نمایان می‌شود.

به گفته کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد، موج ناپایداری از اوایل امروز صبح، استان را تحت تاثیر قرارداده که با وزش باد نسبتا شدید و گرد و غبار گسترده در نیمه‌شمالی استان یزد همراه است.

محمدرضا شیرغلامی در این‌خصوص اظهار داشت: ورود این سامانه از صبح امروز موجب کاهش دید افقی تا 500 متر شد و هم اکنون نیز این دید به دو کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز در برخی نقاط وزش باد شدید و توام با گرد و خاک و در ساعات آینده به تدریح شاهد افزایش ابر و آغاز بارندگی از مناطق شمالی استان هستیم تصریح کرد: عصر امروز و امشب تا ظهر فردا در اغلب نقاط استان، شاهد بارندگی های رگباری هستیم که بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود و شدت بارش ها هم در مناطق کوهستانی و شمالی بیش از سایر نقاط است.

کارشناس هواشناسی یزد با بیان اینکه از امروز تا صبح دوشنبه با شمالی شدن جریانات، شاهد کاهش قابل ملاحظه دما در استان هستیم اضافه کرد: دمای بیشینه شهر یزد دیروز 22 بود که در گرم ترین ساعات امروز به بیش از 12 تا 13 درجه نخواهد رسید .

وی گفت: صبح روز دوشنبه با صاف شدن هوا در اغلب نقاط استان دما به زیر صفر می رسد و در مناطق کوهستانی شاهد یخبندان خواهیم بود.

شیرغلامی همچنین از آغاز بارش برف در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: طبق پیش بینی ها برف در مناطق مختلف ییلاقی استان یزد بارش داشته و سانیج، ده بالا، طزرجان، نصرآباد، هامانه و علی آباد در حال بارش برف است.

بارش تگرگ در برخی مناطق یزد

برخی گزارش‌های مردمی حاکی از بارش تگرگ در برخی مناطق یزد است.

بر این اساس بارش فوق‌العاده شدید تگرگ باعث سفید پوش شدن برخی مناطق در استان به ویژه مناطق کوهستانی در شهرستان تفت شده است. همچنین این بارش شدید باعث لغزندگی شدید جاده‌ها به ویژه محورهای روستایی در شهرستان تفت شده است.

در برخی نقاط اما وزش شدید باد و طوفان موجب آلایندگی بیش از حد هوا شده که براساس گزارش‌های هواشناسی، پدیده غالب جوی در این مناطق خیزش گرد و خاک خواهد بود.

در مناطق شرق و جنوب‌شرق استان شدت وزش باد بیشتر از امروز پیش‌بینی می‌شود لذا توصیه می شود شهروندان از خانه و محل کار خود خارج نشوند چراکه هوا به‌شدت برای سلامتی کودکان و بیماران و سالخوردگان مضر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز