خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

روند افزایش دمای هوا در کشور/ بارش در استان‌های شرقی/ وقوع روان‌آب و وزش باد در جنوب

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۷۵۵

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده روند افزایش دما را در کل کشور شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری با اعلام این خبر افزود: در روزهای اخیر چند سامانه جو کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است که این سامانه ها در نیمه شرقی با هم ترکیب شدند و امروز در استان‌هایی مانند گلستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، شرق مازندران ، سمنان، شرق استان یزد ، سیستان و بلوچستان و حتی قسمت‌هایی از هرمزگان باید منتظر بارش باشیم.

وی گفت: با توجه به عبور توده هوای سرد در برخی مناطق بارش‌ها به شکل برف است ضمن اینکه احتمال جاری شدن روان آب بویژه در جنوب شرق خیلی زیاد است. ضمن اینکه در این منطقه وزش باد و گرد و خاک هم در برخی مناطق خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: بامداد فردا سردترین روز طی هفت تا هشت روز آینده در نیمه شرقی کشور خواهد بود.

اصغری گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده روند افزایش دما را در پیش داریم که از فردا در کل کشور رخ می دهد و نخستین بارندگی در اسفند ماه از دوشنبه هفته اینده اتفاق می افتد.

وی افزود: آب‌های جنوبی کشور مواج است و ارتفاع موج تا 210 سانتیمتر می‌رسد. البته موجی هم از جمعه وارد کشور می‌شود که باعث می‌شود وزش باد اتفاق بیفتد و در نوار غربی به ویژه کرمانشاه و کردستان به شکل خفیف بارش پراکنده اتفاق می افتد ضمن اینکه عبور این موج باعث می شود با تداوم آلاینده ها مواجه نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز