خبرگزاری کار ایران

ملاشاهی به ایلنا خبرداد:

وزش طوفان 86 کیلومتری در زاهدان/ غلظت گرد و غبار به 41 برابر حد مجاز رسید/ هشدار به دریانوردان منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۲۱۶

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش طوفان با سرعت 86 کیلومتر بر ساعت در زاهدان خبرداد.

علی ملاشاهی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: این طوفان از شب گذشته در زاهدان و برخی نواحی مرکزی شروع شد و به 86 کیلومتر بر ساعت رسید و میزان غلظت گرد و غبار نیز به 41 برابر حد مجاز رسید.

وی افزود: این طوفان دید افقی در محدوده فرودگاه بین‌المللی زاهدان را به 500 متر کاهش داد و سبب شد تا کیفیت هوا به شدت کاهش یابد.

وی افزود: وزش باد همچنان در زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان درحال پیشروی به سمت شمال استان سیستان است و تا بامداد شنبه این روند ادامه خواهد داشت.

ملاشاهی گفت: هم اکنون در زابل گرد و غبار گسترده را شاهد هستیم و غلظت این گرد و غبار به 19 برابر حد مجاز رسیده است. در نوار شرقی استان شهرهای نصرت آباد هم پدیده گرد و خاک را داریم و شعاع دید به هزارو 700 متر رسیده است و پیش بینی می شود در خاش، میرجاوه، سراوان، مهرستان وسیب و سوران وزش باد شدید شود.

وی ضمن هشدار به دریانوردان منطقه گفت: از فردا ظهر تا بامداد یکشنبه دریای عمان به جهت وزش باد شدید طوفانی می‌شود و ارتفاع موج حدودا به دو و نیم الی سه و نیم متر خواهد رسید. با این شرایط به دریاداران توصیه می‌شود از شنا و عملیات‌های دریایی با قایق های سبک و نیمه سنگین و تفریحی خوداری کنند.

ملاشاهی عنوان کرد: از فردا در اغلب نقاط استان رگبار باران و گاهی تگرگ و رعد و برق متوسط تا سنگین پیش بینی می‌شود و همچنین آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه ها پیش‌بینی می‌شود. این موج بعد از ظهر یکشنبه از استان خارج خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز