خبرگزاری کار ایران

پزشکیان:

در خلاء شفافیت‌ها برخی موسسات پول مردم را می‌خورند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۳۵

پزشکیان گفت: امیدواریم با اتکا به نیروی جوانان ارائه هر گونه اطلاعات اشتباه را کاهش دهید و آنچه که بستر قانونی دارد را اجرایی کنید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود پزشکیان در مراسم رونمایی از دو محصول نوین بانک ملی با عناوین «کارت هوشمند ملی» و «سامانه سککوک» با تاکید بر نقش شفاف‌سازی اطلاعات گفت: اینگونه اقدامات در راستای شفاف‌سازی داده‌ها و اطلاعات است و اگر می‌خواهیم فرار مالیاتی، دزدی، قاچاق، رانت، ... از کشور رخت ببندد باید به سمت شفاف‌سازی اطلاعات حرکت کنیم در این صورت خود سیستم اجازه هیچ  گونه تخلفی را نخواهد داد.

وی ادامه داد: متاسفانه در خلا این شفافیت‌ها برخی موسسات مالی پول مردم را می‌خورند و بعد ما باید دنبال آنها باشیم که این پول کجا رفته است به طوری که قوه قضائیه، مجلس، دولت و مردم به دنبال آن هستند. اگر وزارت دارایی از این سامانه‌ها در راستای شفاف سازی اطلاعات استفاده کند هیچ حرکتی پنهان نخواهد ماند و تمام دارایی‌ها و سقف پرواز و توانایی هر فردی مشخص خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور که همیشه مورد گلایه رهبری هم بوده است رانت، رشوه، فرار مالیاتی و دلالی است که در صورت استفاده از سامانه‌های شفاف‌ساز این اتفاقات کمتر مجال بروز خواهند یافت.

پزشکیان افزود: امیدواریم با اتکا به نیروی جوانان ارائه هر گونه اطلاعات اشتباه را کاهش یابد و آنچه که بستر قانونی دارد  اجرایی شود، نباید فراموش کرد که در ابتدای انقلاب به دنبال آن بودیم که کسی پول مفت و یا دلالی نخورد بنابراین ما نباید در بستری جز راستی و درستی بازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز