خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت:

بانک‌های توسعه‌ای همواره متعادل‌کننده بازار پول بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۲۱۹

در تمام سال‌هایی که بانک ها تسهیلات با نرخ های بالا پرداخت می کردند بانک های توسعه‌ای همواره متعادل کننده بودند و نرخ سودشان از نرخ سودهای معمول بازار، کمتر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از دیدار با هیئت صنعتی و تجاری آلمان، در جمع خبرنگاران گفت:  امیدواریم با عملیاتی شدن طرح خروج از رکود، نرخ سود تسهیلاتی که به صنایع پرداخت می شود 4 تا 5 درصد کاهش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه نقش بانک های توسعه ای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی است، گفت: در تمام سال‌هایی که بانک ها تسهیلات با نرخ های بالا پرداخت می کردند بانک های توسعه‌ای همواره متعادل کننده بودند و نرخ سودشان از نرخ سودهای معمول بازار، کمتر بوده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن درباره راهکارهای خروج از رکود گفت: سرمایه گذاری در زمینه های تولیدی و حمایت از واحدهایی که درحال حاضر با ظرفیت پایین تر فعالیت می کنند از اقدامات مهم برای خروج واحدهای تولیدی از رکود است.

افخمی ادامه داد: متاسفانه این واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی روبرو هستند و باید با تزریق نقدینگی مدیریت شده به این بخش ها ، تولید را به ظرفیت مناسب برسانیم.

وی افزود: حمایت دولت و بانک ها باید شتاب بیشتری بگیرد تا این واحدهای تولیدی بتوانند سرپا بمانند و تولید را افزایش دهند.

افخمی با اشاره به اینکه در مرحله بعدی باید روی طرح های جدید تولیدی کار شود، گفت: نیروی جوان تحصیلکرده زیادی در جامعه داریم که باید با ایجاد اشتغال از آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: حمایت از واحدهای تولیدی و رونق آنها می تواند به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن افزود: تزریق نقدینگی باید مدیریت شده باشد و نباید به سمت واسطه گری برود و سبب افزایش تورم و سفته بازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز