خبرگزاری کار ایران

هاشم پور تاکید کرد:

فعالان صنعت ساختمان دریافت پروانه‌های تجاری و مسکونی خود را به سال آینده موکول نکنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۹۰

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به مصوبه شورای شهر شیراز در خصوص قیمت منطقه بندی مبنای محاسبه عوارض ساختمانی و افزایش تعرفه‌های ریالی صدور پروانه‌های مسکونی و تجاری در سال آینده، بر استفاده از فرصت باقی مانده تا پایان سال و بهره مندی از کاهش پلکانی 20 تا 53 درصدی عوارض ساختمانی سال 97 تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی هاشم‌پور با اشاره به احتمال کاهش تخفیفات عوارض ساختمانی و افزایش قابل توجه مبنای محاسبه عوارض ساختمانی در سال 98، ضمن پیش بینی روزهای پرتراکم منتهی به پایان سال جاری افزود: با توجه قابلیت به افزایش پلکانی کاهش عوارض ساختمانی، هرچه مبالغ عوارض پرداختی بیشتر باشد، درصد کاهش عوارض نیز تا سقف 53 درصد در برخی مناطق قابل افزایش است .

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به مصوبه افزایش قیمت منطقه بندی که پیش از این از طریق جراید اعلام عمومی اعلام شده بود، تصریح کرد: با توجه به هزینه های جانبی ساخت و ساز ، هزینه های جاری و همچنین به منظور رونق بخشی به بازار ساختمان، افزایش نسبی تعرفه های ریالی عوارض ساختمانی اجتناب ناپذیر بوده و بر این اساس قیمت منطقه بندی ملاک عمل محاسبات عوارض، قیمت فروش هر متر مربع زمین(B) و قیمت فروش هر متر مربع آپارتمان(BP) و قیمت هر متر مربع خدمات تجاری ملاک عمل شهرداری شیراز در سال 98 با  شیب صعودی روبرو خواهد بود.

هاشم پور درصد افزایش عوارض واحدهای تجاری، مسکونی اداری و دفاتر کار در سال آینده را به ترتیب تا 38 درصد، 10 درصد و 10 درصد عنوان کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود فعالان صنعت ساختمان دریافت پروانه های تجاری و مسکونی خود را به سال آینده موکول نکرده و از فرصت باقی مانده تا پایان اسفندماه سال جاری و بهره مندی از بسته‌های تشویقی و تخفیفات شهرداری شیراز استفاده کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه لایحه صدور کارت اوراق بستانکاری با نرخ 23 درصد اشاره و تصریح کرد: در راستای تأمین مالی پروژه های شهری و همچنین رونق بخشیدن به بازارمسکن شهرداری شیراز نسبت به توزیع کارت اوراق بستانکاری ویژه پرداخت عوارض و هزینه خدمات شهرداری اقدام نموده است و شهروندانی که سال آینده قصد اخذ پروانه های ساختمانی دارند می توانند از این اوراق استفاده نمایند.

وی در مورد نحوه استفاده از کارت اوراق بستانکاری گفت: استفاده از این کارت صرفاً جهت پرداخت عوارض،صدور پروانه و هزینه خدمات رسانی در نظر گرفته شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز ، در خصوص اهداف این مصوبه تصریح کرد: افزایش نقدینگی ، رونق بازار مسکن شهر شیراز، جلب اطمینان بستانکاران از دریافت مطالبات، تملک سریعتر املاک مورد مسیر از جمله اهداف مصوبه صدور کارت اوراق بستانکاری (تشویقی) است که در نهایت منجر به افزایش تقاضا برای صدور پروانه و در نهایت رونق ساخت و ساز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز