خبرگزاری کار ایران

سردار مؤیدی تاکید کرد:

قاچاق دام تاثیری بر گرانی گوشت ندارد/ منکر خروج دام از کشور نیستیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۴۹

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: قاچاق دام تاثیر چندانی بر گرانی گوشت ندارد.

به گزارش ایلنا، سردار علی مؤیدی امروز سه شنبه در روستای صاحب الزمان (عج) خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: سهم قاچاق دام در گرانی گوشت شاید به درصد هم نرسد. دلیل گرانی گوشت باید از مسئولان و متولیان امر پرسیده شود. اینکه بخش کوچکی از دام از کشور خارج می‌شود را منکر نیستیم ولی تأثیری بر گرانی گوشت ندارد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور متذکر شد: اکنون قاچاق دام در سطح کشور وجود دارد اما خیلی قابل‌ توجه نیست و در حد تأثیرگذار بر گرانی گوشت نیست. مؤلفه‌های متعددی در ایجاد گرانی گوشت وجود دارد که به آنها در جای خودش باید بپردازیم. با این مؤلفه کاملا برخورد شده و ضوابط خوبی تعریف‌ شده، دستورات خوبی رئیس‌‌جمهور داده و دستگاه‌های متولی و مسئولان مبارزه کننده به جد برخورد می‌کنند و نسبت به گذشته شیب قاچاق دام خیلی کم شده است.

وی با اشاره به اینکه دام‌های کشف‌ شده از طریق تعزیرات حکومتی در اختیار وزارت جهاد قرار می‌گیرند، بیان کرد: نسبت به گذشته 20 تا 25 درصد افزایش کشف قاچاق در این زمینه داریم. در این راستا لرستان جزو استان‌هایی است که از نظر قاچاق دام مورد هدف قاچاقچیان است و به لحاظ نزدیکی به مرز غربی ایجاب می‌کند دست‌اندرکاران هوشیاری و مراقبت بیشتری داشته باشند.

مؤیدی یادآور شد: لرستان به لحاظ عشایری بودن و دامپروری مورد هدف قاچاقچیان است و محموله‌هایی نیز کشف‌شده ولی اتفاقات خوبی رخ‌ داده و شاید استان لرستان جز استان‌هایی بود که خیلی زود به این موضوع توجه کرد و اقدامات قابل‌توجهی در مهار قاچاق داشته است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: چون استان لرستان، استان دام‌پروری است، مردم و مسئولان باید مراقب باشند که قاچاقچیان و شبکه‌ها سرمایه مردم را به راحتی از استان خارج نکنند. لرستان در کشف قاچاق و مقابله جزو 2 یا 3 استان برتر کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز