خبرگزاری کار ایران

اکبری در گفت و گو با ایلنا:

منفعت طلبی یک عده سبب اخلال در بازار گوشت شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۳۰۰

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه کمبود گوشت در بازار وجود ندارد، گفت: عواملی مانند دلالی، سودجویی، منفعت طلبی یک عده سبب شده که در بازار اخلال ایجاد شود.

علی اکبری در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه سالانه حدود  960 هزار الی یک میلیون تن گوشت در کشور مصرف می‌شود، گفت: میزان 850 هزار تن گوشت در داخل کشور تولید می شود بطوریکه در جهت تامین مایحتاج مردم سالانه حدود 150 هزار تن واردات گوشت داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 111 هزار تن گوشت وارد کشور شده است، افزود: این در حالیست که تا دی ماه سال جاری حدود 126 هزار تن واردات گوشت به داخل کشور داشتیم که نسبت به سال گذشته 15 هزار تن افزایش داریم بطوریکه تا پایان سال هم واردات خواهیم داشت.

اکبری بیان کرد: اگرچه عده ای از افراد اذعان دارند که قاچاق دام در کشور در حال انجام است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع واقعیت ندارد اما نباید فراموش کرد که قاچاق دام نباید تا این حد در بازار گوشت تاثیر بگذارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: عواملی مانند عدم نظارت و اخلال در بازار سبب شده که مردم در تهیه گوشت با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

اکبری با بیان اینکه بازار گوشت نیازمند مدیریت جدی و قوی است، ادامه داد: با توجه به اینکه بخش گوشت دارای صنف، اتحادیه، سندیکای مستقل است بنابراین نظارت در این بخش نباید تنها توسط دستگاه های دولتی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز