خبرگزاری کار ایران

معرفی نامزدهای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۲۵۸

بیست شهر راه یافته به مرحله نهایی پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، در پنجمین دوره این برنامه 172 شهر از تمامی استان‌‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند که نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است. در این دوره از برگزاری این برنامه، به غیر از افزایش کمی آثار ارسالی به دبیرخانه، در حوزه محتوایی و مستندسازی نیز شهرهای شرکت کننده رشد قابل توجهی داشته اند. داوری این دوره در سه مرحله صورت گرفت و 35 شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و هئیت داوران در تاریخ چهار شنبه 17 بهمن ماه 1397، بیست شهر را به عنوان شهرهای راه‌ یافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب کردند.

بیست شهر راه یافته به مرحله نهایی به این شرح هستند. مهاباد و ارومیه از استان آذربایجان غربی، شهر ری از استان تهران، خورموج و برازجان از استان بوشهر، دزفول و رامهرمز  از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد از استان لرستان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، رفسنجان، بم، سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آّباد غرب از  استان کرمانشاه، شیراز و اوز  و صدرا از استان فارس، بابل از استان مازندران، ابرکوه  و یزد از استان یزد.  

فراخوان پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در ابتدای شهریور ماه 1397 از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب ایران اعلام شد. استقبال گسترده شهرهای کشور از این برنامه باعث شد دو مرحله مهلت ارسال آثار به این برنامه تمدید شود. در برگزاری پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران سازمان‌ها و نهادهای زیر همکاری و مشارکت دارند: کمیسیون ملی یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی جمهوری اسلامی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی، خانه کتاب کشور، انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، اتحادیه‌ی ناشران و کتاب‌فروشان، شبکه‌ی شهرهای دوستدار کتاب.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز