خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

برگزاری اختتامیه ۱۵ هزار نفری المپیاد ورزشی دانش آموزان آبادان

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۹۹

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری مراسم اختتامیه ۱۵ هزار نفری المپیاد ورزشی دانش آموزان آبادان در استادیوم تختی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد تقی زاده روز سه شنبه ١٦ بهمن ماه ٩٧ با اعلام این خبر افزود: آیین اختتامیه یازدهمین المپیاد ورزشی دانش آموزان آبادان با حضور ۱۵ هزار دانش آموز شهرستان آبادان در استادیوم تختی این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: المپیاد ورزشی دانش آموزان آبادان همزمان با سراسر کشور از ۲۶ مهرماه آغاز شد و بیش از ۶ هزار دانش آموز دختر و پسر آن شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 6 ساحت برای تربیت بدنی در نظر گرفته  شده است و ما به دنبال تحقق بخشیدن به آنها و پرورش روحیه ورزش و فعالیت تربیت بدنی در دانش آموزان هستیم.

تقی‌زاده تصریح کرد: دانش آموزان در این المپیاد در ۱۸ رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون، دو و میدانی، اسکیت، ژیمناستیک، کبدی، طناب زنی، طناب کشی، شطرنج، کاراته، جودو، کشتی، وزنه برداری و آمادگی جسمانی‌های با یکدیگر به رقابت پرداختند.

برگزاری اختتامیه ۱۵ هزار نفری المپیاد ورزشی دانش آموزان آبادان

وی هدف از برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزی را مشارکت دانش آموزان و شناسایی استعدادهای آنها دانست و گفت: دانش‌آموزان در المپیاد درون مدرسه‌ای با شعار تحصیل، تهذیب و ورزش به با هم رقابت کردند.

تقی زاده اظهار کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی در مدارس، نه تنها ضرورتی مهم برای تربیت نسلی سالم، تندرست و داشتن دانش آموزانی پویا و پر انرژی است، بلکه بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش در میان آینده سازان این مرز و بوم است.

وی بیان داشت: تربیت نسلی شاداب و ارتقای سطح سلامتی جسمی و روانی دانش آموزان از جمله اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای است.

تقی‌زاده گفت: دانش آموزان علاقمند به ورزش در این المپیاد توانایی خود را برای برتر شدن در بین مدارس شهرستان خود و حضور در مسابقات استانی و کشوری محک می‌زنند. 

وی با اشاره به پخش زنده این مراسم از سیمای مرکز آبادان گفت: این کار نشانه اهمیت بخشی به ورزش دانش آموزی در جامعه است و سبب تزریق روحیه نشاط و شادابی  در بین نوجوانان و جوانان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز