خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی؛

سند توسعه‌ای استان تهران با حضور نوبخت رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۶۸

مراسم رونمایی از سند توسعه ای استان تهران صبح امروز با حضور معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که در ساختمان استانداری تهران برپا شد، بسیاری از مسئولان کشور از جمله محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، میرزایی نماینده مجلس و برخی دیگر از معاونان استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد.

در این مراسم نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به اینکه استراتژی‌ها و برنامه‌هایی برای توسعه به صورت بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت پیش بینی شده که برنامه‌های پنج ساله توسعه از جمله آنها است، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با سرلوحه قرار دادن محورهای سند چشم انداز کشور و با آسیب‌ شناسی برنامه‌های غربی و همچنین توجه به وابستگی کمتر به بودجه‌های مصوب و ابلاغی در یک فرآیند مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی استان، فرمانداری‌ها ، ادارات شهرستانی و ... اقدام به تدوین برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان کرد.

ترکی، اصلی‌ترین رویکردهای تدوین سند توسعه‌ای استان تهران را مشارکت جدی تمام کنشگران اعم از ملی و استانی، صاحبنظران، خبرگان، بخش‌های غیردولتی در مراحل تدوین برنامه، مساله‌محور بودن تدوین سند و تعیین مسائل مهم بخش‌های اقتصادی استان، توجه و اهتمام جدی به موضوعات آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش اعتیاد، طلاق، کودکان کار و همچنین موضوعات محیط زیستی مانند آب و آلودگی هوا و دست آخر توجه به ساختار اداری و منابع انسانی به منظور مدیریت بهتر استان را از جمله اهداف این سند برشمرد. 

وی افزود: سند توسعه‌ای استان تهران برای اولین بار توانست 880 خدمت برای دستگاه‌های اجرایی استان تدوین کند که از امروز همه این وظایف به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تدوین این سند دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشکده علوم پزشکی نقش داشتند گفت: در تدوین سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با محوریت سازمان بهزیستی و 45 دستگاه اجرایی کشور و دانشکده علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد توجه جدی به کاهش آسیب‌های اجتماعی تا پایان سال 1400 مورد توجه اساسی قرار گرفت.

ترکی، با اشاره به مدرن سازی نظام آماری استان تهران که برای اولین بار در سطح کشور و در استان تهران با محوریت دانشگاه علم و صنعت تهیه و تنظیم شد، گفت: این سند نیز در سامانه اطلاعات آماری استان تهران قابل دسترسی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش طرح ملی خدمات ویژه شهروندی را که اهداف آن کاهش ترددهای درون‌شهری، تمرکززدایی برخی خدمات به خارج از تهران و شفاف‌سازی درآمدهای استان است گفت: همه اینها از جمله ویژگی‌های خدمات ویژه شهروندی است تا تهران را از بحران ترافیک و آلودگی هوا نجات دهند.

به گزارش ایلنا، سند پیشگیری، کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی ، استقرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر علمکرد، سامانه اطلاعات آماری و مکانی استان تهران، مدل‌سازی اطلاعات پروژه‌های بی. آی. ام و تدوین سند ویژه شهروندی از جمله مشخصات سند توسعه‌ای استان تهران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز