خبرگزاری کار ایران

فرماندار ابرکوه:

عمده صادرات ابرکوه تولیدات صنعتی است/ اشتغالزایی برای بیش از 3 هزار نفر

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۴۰۷

فرماندار شهرستان ابرکوه با اشاره به نگاه صادرات محور به تولیدات صنعتی در این شهرستان گفت: عمده صادرات ابرکوه تولیدات صنعتی و در حوزه لبنیات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کاظمی‌نسب در نشست خبری سه تن از فرمانداران شهرستان های یزد به معرفی و تشریح وضعیت شهرستان ابرکوه در حوزه های علمی، بهداشت و درمان، اقتصاد و اشتغال، کشاورزی و ... پرداخت و اظهار داشت: بیش از دو هزار و پانصد دانشجو در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی در خصوص بهداشت و درمان این شهرستان با اشاره به صدور مجوز بیمارستان 96 تختخوابی این شهرستان ادامه داد: این شهرستان از کادر درمانی نسبتا خوبی برخوردار است و بخش های مختلف بهداشتی و درمانی به مردم ارائه خدمت دارند.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه بخش عمده ای از زیرساخت هایی که در این شهرستان فعال شدند موجب شده دستاوردهای خوبی در حوزه کشاورزی و اقتصادی فراهم شود ادامه داد: 4 هزار هکتار از مساحت کشاورزی ابرکوه به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی با بیان اینکه سالانه 16 هزار تن شیر تولید می کنیم ادامه داد: 16 هزارتن شیر، 13 هزار تن گندم، 9 هزار تن انار و 6 هزار تن گوشت سفید و سه هزارتن آلوچه و ... از عمده تولیدات سالانه بخش کشاورزی و دامپروری ابرکوه است.

کاظمی نسب با بیان اینکه توسعه کشت های نوین گلخانه ای و گیاهان کم آبخواه از رویکردهای این شهرستان است اظهار داشت: در حوزه صنعت و معدن که این شهرستان هیچ کارگاه فعالی نداشت و عمده فعالیت ها محدود به چند کوره آجرپزی بود اما در این سال ها با توسعه زیرساخت های صنعتی، 4 واحد کاشی و سرامیک و یک واحد فولادی فعال شده است.

وی همچنین با بیان اینکه واحد دوم فولادی با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است گفت: در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی نیز مجوزهایی صادر شده اما عمده تولیدات صنعتی و معدنی است اما در حوزه لبنی نیز جایگاه خوبی دارد و 30 هزارتن فرآورده لبنی در سال تولید می شود.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه 61 هزارتن سنگ آهن نیز در این شهرستان سالانه تولید می شود اظهار داشت: 30 میلیون مترمربع تولید کاشی و سرامیک این شهرستان است که به اقصی نقاط کشور و بازارهای بین المللی صادر می شود.

وی از دیگر صنایع فعال در این شهرستان را صنایع دستی برشمرد و با تاکید بر نگاه تقویتی در این عرصه عنوان کرد: سالانه 400 تخته نمد، 300 تخته سفره خمیر تولید می شود ضمن اینکه چنته بافی و گیره بافی و عروسک سازی از محصولات صنایع دستی است که تولید انبوه دارد و مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

کاظمی نسب در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از صادرات شهرستان ابرکوه از تولیدات صنعتی است اضافه کرد: صادرات محصولات تولید شده در ابرکوه موجب ایجاد اشتغال برای بیش از 3 هزار نفر در این شهرستان شده است.

فرماندار ابرکوه محوری ترین رویکرد گردشگری را احیای خانه های تاریخی و قلعه های موجود این شهرستان برشمرد و ادامه داد: 162 هکتار بافت تاریخی داریم و با توجه به اقداماتی که در حوزه بازآفرینی شهری در دستور است، بنا بر احیای سکونت در بافت تاریخی با اعتبارات بازآفرینی شهری داریم.

وی در خصوص آمار بیکاران این شهرستان اظهار داشت: نرخ بیکاری بر اساس سرشماری سال 95 بیش از 14 درصد است که بخش عمده آن ها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و برای رفع این مشکل، توسعه فعالیت های کشاورزی و دامداری و گردشگری در دستور کار است و بخش عمده تسهیلات به این سمت هدایت شده است.

کاظمی نسب از پرداخت بیش از 18 میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: این تسهیلات برای اجرای طرح ها هزینه شده و یا بهره برداری رسیده و برخی نیز در حال تکمیل برای بهره برداری است و برنامه هایی نیز برای کاهش نرخ بیکاری و جذب سرمایه گذاری در دستور کار است.

فرماندار ابرکوه همچنین در خصوص پروژه راه آهن یزد اقلید و اعتبارات ملی که برای این پرژه تخصیص یافته گفت: 130 کیلومتر این این پروژه در حوزه استان یزد است که زیرسازی شده و آماده اجرا است اما نمی توان قطعه قطعه اجرایی کرد بلکه باید کل مسیر زیرسازی شود و سپس برای ریل گذاری اقدام شود که تا پایان 98 انجام و بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز