خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد:

ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان احداث گلخانه‌ در ابرکوه

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۰۲۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه از ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان احداث گلخانه در این شهرستان بدون محدودیت تسهیلات خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی غیب الهی صبح امروز پنجشنبه در نشست هماهنگی احداث مجتمع گلخانه‌ای بخش بهمن با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت ‌های لازم برای توسعه کشت انواع محصول کم آبخواه به ویژه محصولات گلخانه‌ای اظهار داشت: این تسهیلات در اجرای آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی است، ادامه داد: با توجه به کمبود آب کشاورزی، ضرورت مدیریت و بهره‌وری در مصرف کشت محصولات کم آبخواهی چون، پسته، گیاهان دارویی و زعفران مورد توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه اجرای این برنامه کمک زیادی به صرفه جویی آب و دیگر نهاده های کشاورزی می‌کند، اضافه کرد: کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی باعث شده تا بخشی از محصول برداشتی در سطح استان به خارج از کشور به ویژه عراق، روسیه، قطر، و امارات متحده عربی نیز صادر شود.

وی با بیان اینکه هم ‌اکنون سطح زیر کشت انواع محصولات گلخانه ای‌ ابرکوه به 10 هکتار می رسد، اظهار داشت: برای بیش از 25 هکتار از اراضی مستعد کشت گلخانه ای، مجوزهای لازم از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان صادرشده است.

غیب الهی با تاکید بر اینکه محصولات گلخانه ای کم آبخواه بوده و ارزش افزود قابل توجهی نیز دارد، عنوان کرد: سطح زیر کشت این محصولات در آینده به 35 هکتار خواهد رسید که برداشت محصول از این سطح زیر کشت را به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 10هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های ابرکوه، سالانه 2 هزار و 700 تن خیار سبز، فلفل، گوجه فرنگی و سبزی برداشت می‌شود، ادامه داد: بخشی از این محصول در منطقه و بقیه به بازار شهرهای مجاور و استان های دیگر هم عرضه می‌شود.

وی میزان اشتغال ایجاد شده در مجتمع‌ گلخانه‌های شهرستان ابرکوه را 10 نفر برشمرد و اظهار داشت: همچنین زمینه اشتغال 100 نفر به‌ صورت غیر مستقیم فراهم شده که در صورت توسعه فعالیت، میزان اشتغال مستقیم و غیر مستقیم چند برابر خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه 35 درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دام‌پروری است تصریح کرد: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بیش از 15 هزار هکتار است که از طریق 13 رشته قنات و بیش از 600 حلقه چاه کشاورزی آبیاری می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز