خبرگزاری کار ایران

محمد سنجری:

بیمه بیکاری چتر حمایتی جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۶۷۲

کارگاه آموزشی بیمه بیکاری که با حضور کریم یاوری مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و معاونان، روسای ادارات و کارشناسان حوزه روابط کار، فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سنجری ابتدای این کارگاه آموزشی اظهار کرد: همه ما در مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی استان باید تمام توان خود را مصروف رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی،رونق تولید،افزایش امنیت شغلی و رونق و توسعه اشتغال پایدار کنیم.

وی گفت: بدون‌شک همکاران این مجموعه در حل مشکلات کارگران، کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان، ایثارگرانه و مقتدرانه و با محوریت حفظ اشتغال موجود در خط مقدم در تلاش هستند و یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های ما در حوزه بیمه بیکاری حفظ و حمایت از پایداری مشاغل است

سنجری تاکید کرد: بدون شک در راستای پیگیری اهداف و همچنین رصد مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و مرتفع کردن این مشکلات با همکاری اداره کل تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای استان همفکری کرده و امیدواریم بتوانیم کنار آنها گره گشایی کرده و برای حفظ فرصت های شغلی و امنیت شغلی کارگران تلاش کنیم.

مدیرکل تعاون رفاه و امور اجتماعی در ادامه گفت: با توجه به قوانین و اوضاع معیشتی کارگران، بیمه بیکاری به مثابه یک چتر حمایتی برای جامعه کارگری عمل می‌کند و این چتر حمایتی همراستا و همسو با حمایت از کارفرما و کارگر محقق خواهد شد.

وی افزود: درحوزه اشتغال مجدد مقرری‌بگیران در تلاش هستیم از سایر بسترها و ظرفیت‌ها برای برگشت به کار استفاده کنیم و در کمیته‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ارائه آموزش‌های کاربردی به مستمری‌بگیران، مدیریت در پرداخت منابع صندوق بیمه بیکاری و بسترسازی برای جذب مقرری‌بگیران توسط کارفرمایان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه با ارائه تحلیل‌های کارشناسی شده به بخشی از مشکلات و چالش‌های پیش رو در این حوزه از جمله عدم تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی، اتمام قراردادها، نوسانات قیمت، تامین مواد اولیه و... اشاره کرد و گفت: با همکاری همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و مرتبط در تلاش هستیم تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها از تعطیلی کارگاه‌ها و تعدیل نیرو جلوگیری کنیم و با همکاری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی تمامی مشکلات را در کمیته‌های مختلف شناسایی، کارشناسی و آسیب‌شناسی کرده و پیشنهادات لازم را به دستگاه‌های مرتبط اعلام می‌کنیم.  

وی در پایان گفت: بحث فرهنگ کار برای ما از اهمیت بسیار بسیار زیادی برخوردار است و در همین راستا با انعقاد تفاهم‌نامه با ادارت کل تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان آموزش‌های مهارتی کار و زندگی، توانمندسازی مقرری‌بگیران و آموزش‌ها با توجه به نیاز بازار کار را پیگیری می کنیم.

این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی هرچه بیشتر و بهتر مدیران و کارشناسان حوزه بیمه بیکاری تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان با قوانین و مقررات مرتبط با بیمه بیکاری و با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی استان برگزار و در پایان نیز از اقدامات اثر بخش این اداره کل در حوزه بیمه بیکاری تقدیر شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز