خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما:

سینمای ایران با بحران ریاست و مدیریت در فیلمسازی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۶۹۹

اعضای انجمن دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز سینما معتقدند که ورود افراد غیرحرفه‌ای به تهیه‌کنندگی سینما استاندارد تولید را به خطر انداخته است.

مریم هژیروند (رئیس انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای پیرامون "چالش‌های تفکیک حرفه برنامه‌ریزی و دستیاری کارگردان سینما" گفت: در این جلسه اعضای صنف انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان و سینماگرانی همچون آناهید آباد، مصطفی احمدی، مریم هژیروند، دانش اقباشاوی، جلیل شعبانی و کاوه سجادی حسینی حضور داشتند و درباره مسائل مختلف سینما بخصوص آخرین وضعیت تولید و وضعیت تهیه‌کنندگی در سینما بحث شد.

وی ادامه داد: اکثر حاضران معتقد بودند که به دلیل ورود افراد غیرحرفه‌ای در امر تهیه‌کنندگی استانداردهای  فعالیت اعضا به خطر افتاده، ورود افراد غیرحرفه‌ای به عرصه‌های مختلف سینما تسهیل گردیده و ساختار سینمای حرفه‌ای در معرض خطر قرار گرفته است.

هژیروند ادامه داد: مسئولیت‌پذیری در حیطه لیدرهای اصلی فیلم به شدت افت کرده و اخلاق حرفه‌ای در سرازیری سقوط قرار دارد. در نهایت مسئولیت یک فیلم از لحظه شروع تا پایان که اکران فیلم است به صورت قابل توجهی شکننده شده  است و سینمای ایران در حال حاضر با بحران ریاست و مدیریت در فیلمسازی مواجه است. بحرانی که منجر به ریاست بدون مسئولیت در قبال تولیدات سینمایی شده است.

رئیس انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما ضرورت ارائه تعریف روشن و شفاف از حرف و مشاغل در صنوف را مسئله دوم مطرح شده در این جلسه به این کرد و افزود: انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما با تمام توان تلاش می‌کند تا این شغل به صورت حرفه‌ای، در چهارچوب مرزهای حرفه‌ای حرف و مشاغل تعریف شود، و ضروری است سایر صنوف سینما ازجمله تهیه‌کنندگان، تولیدکنندگان و سایر حرف در این راه قدم نهاده و به تعریف حرفه‌ای مرزهای شغلی خود اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما  معتقد است که  تفکیک حرفه برنامه ریزی از دستیاری کارگردان در سینما با چالش های جدی و متعددی روبروست واز سوی دیگر برخی از افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند در سینمای حرفه‌ای رشد نکرده و فاقد استانداردهای لازم هستند البته مسائل مالی و کم کاری اعضا نیز در رشد این مورد تأثیر مستقیم داشته است.

هژیروند ادامه داد: باید با ایجاد شرایط لازم برای ارتقای دانش اعضا در زمینه‌های حرفه‌ای و فرهنگی بتوانیم به رشد قابل قبول در هر صنف دست یافته و زمینه‌ای فراهم آوریم تا چالش‌های درون صنفی به شکلی معقول‌تر و منطقی‌تر توسط خود اعضا و لیدرهای مربوطه به سادگی حل وفصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز