خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم یزد :

تعلیق و لغو قرارداد شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج فارس صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۸۴۸

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعات مطرح شده درباره تعلیق و لغو قرارداد شیرین‌ سازی آب خلیج فارس گفت: این موضوع شایعه‌ای بیش نیست و صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با تاکید بر لزوم تامین آب شرم مردم یزد اظهار داشت: اخیرا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شایعاتی دست به دست می‌شود که قرارداد شیرین‌سازی آب خلیج فارس توسط هایفلاکس تعلیق یا لغو شده است در صورتی که چنین چیزی نیست و کار با قدرت و سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه لازم است در استان یزد بحث آب و انرژی حل شود ادامه داد: به فرض اینکه قرارداد شیرین‌سازی آب خلیج فارس تعلیق یا لغو شده باشد که در این صورت نخبگان و پژوهشگران در پارک علم و فناوری باید بتوانند این موضوع را حل کنند و با بومی سازی برای ادامه کار اقدام شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئله آب شرب برای مردم یزد حیاتی و ضروری است اضافه کرد: برای تامین آب شرب مردم باید در 40 نقطه از یزد آب شیرین‌کن داشته باشیم و اگر این کار انجام نشود و نتوانیم در این مورد اقدامی بکنیم نمی‌توانیم برای آب یزد حرفی بزنیم.

وی لازمه انجام کارها را تامین اعتبارات لازم دانست و اظهار داشت: پارک علم و فناوری و دستگاه‌های مربوطه برای تامین اعتبار در این زمینه اقدام کنند و با دست پر برای شروع کارها اقدام شود تا مردم هم متوجه دلسوزی مسئولان باشند.

موسوی بیوکی تخریب‌ها و حملات مکرر به خط لوله آب استان را تهدید برشمرد و عنوان کرد: استان یزد از حضور نخبگان و پژوهشگران توانمندی برخوردار است که این افراد می‌توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و آب شیرین کن را در یزد بومی سازی و ساخت آن را نهادینه کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید وابستگی به خارج در بسیاری از امور قطع شود اضافه کرد: نخبگان و پژوهشگران در این زمینه دست به کار شوند و برای نجات استان و کشور اقدام کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی وظیفه مردم را استفاده بهینه از آب و رعایت الگوی مصرف بیان کرد و افزود: هم اینک تامین آب آشامیدنی به ویژه در روستاها یکی از مهمترین چالش های استان یزد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز