خبرگزاری کار ایران

قربان میرزایی مطرح کرد:

توسعه صنعت حمل و نقل، شاه کلید رونق اقتصاد ملی

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۶۳۷

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت:۲۰ درصد ترانزیت کشور از خراسان رضوی انجام شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، قربان میرزایی در مراسم تجلیل از شرکت های نمونه و پیشکسوتان حوزه حمل‌ونقل بین المللی استان با بیان این مطلب افزود: باید در چنین شرایطی با استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های داخلی، بتوان تحریم‌ها را کم  یا بی اثر کرد که این مهم با هم افزایی محقق می‌شود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: این استان با دارا بودن بیش از یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه، مزیت ترانزیت و قرار گرفتن در کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، وجود چندین بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی، سهم بسزایی در تبادل کالا در منطقه دارد.

میرزایی با اشاره به صدور دومیلیون و یکصد هزار تن کالا طی سال گذشته از استان به کشورهای هدف صادراتی، تصریح کرد:  20 درصد ترانزیت کشور از خراسان رضوی انجام شده و در این حوزه رتبه نخست را دارا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال‌جاری نیز با کسب عنوان برتر کشور، موفق به صدور یک میلیون تن کالا از خراسان رضوی شده‌ایم.

سرپرست استانداری خراسان رضوی، دستیابی به این توفیقات را همراهی تمامی بخش‌های مرتبط با این صنعت و حمایت های دولت دانست و افزود: رمز عبور از مشکلات، پرهیز از بخشی‌نگری و هم افزایی است.

میرزایی گفت: در چهل سال گذشته از انقلاب نیز علی رغم تمامی توطئه‌ها و تحریم‌های گوناگون، یکی از مهمترین عواملی که کشور و مردم را به پیروزی رساند؛ وحدت کلمه و همبستگی ملی بود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور، عنوان کرد : عملیاتی شدن برنامه ششم توسعه استان در این حوزه و دستیابی به اهداف سند چشم انداز در افق 1404 باید با همکاری تمامی فعالان این صنعت و حمایت‌های دولت محقق شود.

میرزایی تاکید کرد: باید با کمک فعالان صنعت حمل‌ونقل، مشکلات و چالش‌های این بخش شناسایی و راهکارها نیز برای رفع آن ارائه و اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز